קטנטנים ונהנים. כפר אז"ר 25.7.18

שיעור 6

היי בנות, היום היה השיעור השישי. אחרי שלא נפגשנו כעשרה ימים, אפשר לראות כמה כולן גדלו והשתנו, ואפילו כולן היו ערות והשתתפו כל השיעור. מקסים!

שיפור השכיבה על הבטן והרמת הראש

חזרנו על תהליך שיפור השכיבה על הבטן, וחזרנו על החשיבות של השכיבה על הצדדים בערות ובשינה על מנת לעזור לידיים להגיע בקלות לקו האמצע, וליכולת של הקטנטנים לשכב על הבטן בהישענות על המרפקים. 
הגענו לבטן, וחזרנו על הכלים העוזרים לנו בשיפור הרמת הראש.

העברות משקל על הבטן

עכשיו שהקטנטנים כבר גדולים יותר, ושוכבים די בנינוחות על הבטן, ומרימים את הראש יפה (זכרו שהרמת ראש מלאה מראש ועד זנב אנחנו מצפים לראות רק לקראת גיל 4 חודשים, אז לא להילחץ אם הם עוד לא שם). אנחנו מתחילות לעשות בהכנות לקראת השלב הבא: שלב ההתהפכויות. 
מיקמנו את המרפקים מתחת לכתפיים, ובעזרת המגע שלנו חידדנו את המיקום המאורגן: טפיחות על השכמות והכתפיים, ומעיכות של האמות לכיוון המזרן. הנחנו את הידיים שלנו משני צידי הזרועות, ולאט לאט בתנועה קטנה התחלנו לייצר העברות משקל לימין ולשמאל. שימו לב שהתנועה היא קטנה ויחסית, אנחנו רוצים שהמרפקים ישארו להיות מונחים על המזרן והתנועה שנוצרת היא בשכמות לעומת האגן.

גלגולים פאסיביים איטיים

אחרי שעשינו העברות משקל של פלג הגוף העליון עברנו לתרגל התהפכות, שמתחילה מפלג הגוף התחתון.
התחלנו בשכיבה על הגב. רגל אחת אנחנו מכופפות לכיוון הבטן, עד שנוצרת כפיפה באגן (אצל כל אחד טווח התנועה משתנה בהתאם לגמישות המפרק), והרגל שנייה מיושרת מטה. לאט לאט מתחילים לגלגל את הגוף עם הרגל המכופפת לכיוון הרגל הישרה עד לשכיבה על הבטן. בסוף התנועה אפשר ממש להעביר משקל דרך האגן עד שהוא מונח ישר על המזרן. אם נתקעה להם היד מתחת לבית החזה- לתת להם הזדמנות לשחרר אותה לבד. אם לא, עוזרים להם להעביר משקל כדי שיוכלו לשחרר.
עכשיו, ממשיכים את הגלגול מהבטן אל הגב. מכופפים רגל אחת לכיוון הבטן (כשהם שוכבים על הבטן), עד שהמשקל עובר ליד הנגדית. בנקודה הזאת חשוב ביותר לשים לב למנח היד: אם היא פתוחה הצידה לא נוכל להמשיך לגלגל. נסדר את היד מתחת לכתף או בהמשך לכתף, העיקר שלא תהיה פתוחה הצידה. נמשיך להעביר משקל דרך הרגל הכפופה, לאט לאט: אנחנו רוצים שהם יניחו ראש בעדינות על המזרן ולא יפלו, ומשם נמשיך את הגלגול אל הגב.
למי שכבר התחיל להתהפך לבד, אפשר לעשות את אותו דבר, אבל לעצור קצת באמצע, ולתת להם להמשיך לבד את התנועה. 
שימו לב להבדלים בין הצדדים, ותרגלו את שני הצדדים: גם החזק וגם החלש.

לונה פארק

תהליך של תנועה במרחב שעוזר להכין את מערכת שיווי המשקל לכניסת רפלקסים מייצבים, עוזר לשחרר את רפלקס מורו, להרגיל את הגוף ביציאה משיווי משקל, ולשחרר את מערכת העיכול.
סדר התנועות:
מעבר מכתף לכתף 4 פעמים
סיבוב עם הפנים החוצה לערסול קדמי
יד נצמדת לאוזן ומעבר לתנוחת נמר
גלגול לערסול
ערסול קדמי ואותו הדבר לצד השני
שוב ערסול קדמי

עשינו גם הטיות לצדדים- כמו מחוג של שעון, להטות את התינוקות כך שהראש יוצא מקו האמצע, לחכות שם 2 שניות וחזרה למרכז. שימו לב האם הראש מוחזק כבר בהמשך לקו הגוף, האם מרגישים תנועה שמתרחשת בבית החזה, והאם יש כיפוף של הרגל הנגדית.

איכויות מגע

הפשטנו את התינוקות, וחשפנו אותם לסוגים שונים של מגע ומרקמים. מ\המטרה היא להכיר להם איכויות שונות של מגע כדי להכין אותם ליום בו יתחילו לנוע באופן עצמאי ולצאת מהגבולות המוכרים והנעימים של חיתול הבד ומזרן הפעילות, מבלי להיבהל 🙂
טיפופים עדינים עם קצות האצבעות
ליטופים עדינים ועמוקים
טפיחות עדינות ומהירות על כל הגוף
מגע עם הציפורניים לאורך הגוף
מגע עם ספוג רחצה
מגע עם נוצה- הצד המלטף, והצד הקשיח
חיתול בד מלטף מהראש ועד הרגליים

זה הכל להשבוע, ניפגש שוב ביום ראשון, כרגיל
שיהיה סופשבוע נפלא
ורד

עוד בנושא :
צור קשר
שאלות? התייעצות?
צור קשר

פנו אלי בשאלות והתייעצות:



קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני