מתהפכים בכיף. שיכון וותיקים 15.11.18

שיעור 7

ואוו… כבר 7 שבועות עברו, וכל שבוע אנחנו נפגשות ורואות כמה הם גדלו, השתנו והתפתחו, וזה ממש מרגש אותי ♥

תהליך קשר עין – יד – אחיזה

משכיבים את התינוקות על הגב. קצת מזמוזים של התחלה, ואז מתחילים 🙂
לוקחים צעצוע קטן ומציגים להם בקו האמצע. כשרואים שהם מושיטים ידיים, מרחיקים את הצעצוע לכיוון גב כף היד. אנחנו רוצים לראות שהם עושים תנועה של חצי סיבוב של כף היד, כמו נפנוף לשלום של מלכת אנגליה 🙂 זוהי תנועה חשובה הקשורה ליכולות של מוטוריקה עדינה

חצי גלגול ג'ודו

התחלנו ב"חימום" וחזרנו על תהליך של רוטציה על הבטן:
הגענו לשכיבה על הבטן, ודרך טפיחות ומגע מיקמנו את המרפקים בצורה מדוייקת מתחת לכתפיים.
כופפנו את הברך (לא משנה עם איזה צד מתחילים), לכיוון הבטן. שימו לב לא להרים את הברך מהמזרן. אנחנו רוצים לראות שנוצרת רוטציה באגן- צד אחד מתרומם, ואילו בית החזה נשאר ממוקם במרכז. עשינו לשני הצדדים
עכשיו בתנועה קטנה קירבנו את הברך לכיוון הבטן– להעמיק את הרוטציה. זה אמור להגדיל את התנועה ולגרום להם להישען על המרפק הנגדי. כמובן לחזור לשני הצדדים
 
עכשיו חזרה לג'ודו 😀  :
מי שעדיין בשלב ההתהפכויות, אז לעשות רגיל, ממש עד להנחת ראש על הצד. 
מי שכבר מתהפך ולקראת זחילה, אנחנו מכניסות את היד שלנו מתחת לבית החזה שלהם ואוחזות בזרוע ובמרפק, וכמו בגלגול רגיל 
תחילות לקרב את המרפק לכיוון בית החזה, אבל הפעם משאירות אותם במרכז, על הבטן. ככה אנחנו מלמדות העברת משקל קטנה בשליטה. עכשיו עם היד הפנויה שלנו מכופפות את הרגל הנגדית ונותנות קונטרה לכף הרגל לדחיפה- כמו בתרגיל לעידוד זחילת גחון. זה יוצר את הקישור בין האלכסונים בצורה מדוייקת
 
צעצועים גדולים
צעצועים גדולים- אחלה משחק לשלב הזה – השכבנו את התינוקות על הבטן, מול צעצוע גדול. היתרון בצעצוע גדול הוא שהם לא יכולים לקחת אותו ולהתהפך איתו לגב. אז הוא "מכריח" אותם להישאר על הבטן, לייצר העברות משקל, להושיט ידיים ובעצם משכלל את השהייה על הבטן כהכנה לזחילת הגחון. 
 

תינוקות מוסיקליים

עשינו כמו משחק הכיסאות עם התינוקות. מאוד חשוב לקראת השלבים הבאים "ליידד" אותם עם מצבים של נפילה, איבוד שיווי משקל, ובכלל תנועות פתאומיות ולא מתוכננות שקורות המון בשלב ההתפתחותי הזה באופן טבעי- התגלגלות מהשטיח לרצפה הקרה, ניסיון לזחילה ונפילה על הפנים, זחילה מעבר למשהו ואז נפילה… ככל שתחושת הנפילה תהיה מוכרת, כשהיא תקרה, גם אם הם יקבלו מכה, זה לא יגרום להם להפסיק לנסות. מאוד חשוב!! אם תינוק מנסה לזחול ונבהל ממה שקורה לו, הוא לא ינסה את זה שוב. בנוסף, חשוב להבין שככל שהתינוק חווה נפילה במקום של בהלה רפלקס הבלימה לא יכול להיכנס לפעולה, ולכן שלב הזחילה על 6, המעבר לישיבה, וכמובן ההליכה עלולים להתעכב.
הנחנו פופים במרכז החדר, ורקדנו סביבם. כל פעם שהמוסיקה נעצרה, החזקנו את התינוקות במצב אופקי מעל הפוף הפנוי והפלנו אותם לתוך הפוף. הפוף רך ומקבל את הצורה של הגוף, והם לא מקבלים מכה, אלא רק תחושה של נפילה.

חצי כוכב

סידרנו את הפופים כמו כוכב בחדר, אחזנו בתינוקות בבית החזה עם הפנים החוצה, והתחלנו להוריד אותם לכיוון הפופים לאט, מדמים את שלב הזחל: הראש נמוך מהאגן. נשיקה לפוף וחזרה למעלה. חזרנו על זה כמה פעמים.
בשלב שני, רצינו לעורר את רפלקס הבלימה, ספרנו עד 3 והורדנו את התינוקות בצורה חדה עם הראש לכיוון הפוף. מי שהרפלקס כבר קיים אצלו הושיט ידיים במהירות לפוף, מי שלא- כדאי להמשיך ולגרות.
 
סיימנו את השיעור ב תהליך פופים
השכבנו את התינוקות מעורסלים בתוך הפופים, והרמנו את הפופים על כדור פיזיו- להניח את הפוף עליו, ולהשתמש בו כדי לייצר תנועה של התינוק בתוך הפוף: קדימה אחורה, נדנודים, סיבובים והקפצות עדינות.
המטרה של החזרה למנח של ערסול נתמך בתוך הפוף, היא לחזור לבסיס של יכולת התנועה: הכפיפה. בכפיפה בתוך הפוף, התינוק נתמך לחלוטין, לא צריך להפעיל אף שריר, זה מאפשר לגוף לנוח, המנח גם מייצר התרכזות פנימה (מעולה לכל מי שמאוד סקרן ואנחנו רוצים ללמד אותו להרגע ולהרפות), הידיים לומדות לבוא באופן טבעי לקו האמצע, שרירי הגב מתארכים (מה שיעזור לי בהמשך להרים טוב יותר את הראש בשכיבה על הבטן), ויש נינוחות בכל הגוף.
כל מה שנשאר זה רק למצוא מי שיערסל אותנו ככה  😎
 
ניפגש בקרוב לשיעור סיום חווייתי במיוחד!
שיהיה שבוע נפלא
ורד
עוד בנושא :
צור קשר
שאלות? התייעצות?
צור קשר

פנו אלי בשאלות והתייעצות:



קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני