התפתחות תינוקות לפי חודשים

הורים צעירים וותיקים כאחד צריכים להכיר את שלבי התפתחות תינוקות לפי חודשים כדי שיוכלו להיות ערניים לגבי ההתפתחות של תינוקם. לשם כך, ורד הופמן מעבירה מגוון רחב של סדנאות, ייעוץ והרצאות בנושא התפתחות תינוקות. כמו כן, לא זו בלבד שהיא מספקת ייעוץ לאחר הלידה, סדנאות המיוחדות לאמהות או שירותי אבחון, ההורים יכולים לקבל ייעוץ שינה הוליסטי המבוסס על ההתפתחות של תינוקם.

התפתחות תינוקות לפי חודשים – כיצד מגיב התינוק לסביבתו

מרגע שהוא נולד התינוק אינו מפסיק להתפתח. אט אט הראייה שלו משתפרת, חוש השמיעה שלו מתחדד וגם התנועות המוטוריות שלו מתחילות לקבל קצב. חשוב לבחון את התנהגותו של התינוק במשך כל חודשי התפתחותו כדי להיות ערניים לכל שינוי שחל. אלה הם שלבי התפתחות תינוקות לפי חודשים:

  • 6 שבועות – התינוק יכול להרים את ראשו כאשר הוא שוכב על הבטן, לחייך כתגובה לחיוך או כל גירוי אחר או לעקוב אחר עצם נע.
  • בגיל 3 עד 4 חודשים – התינוק יכול להרים את הראש והחזה בזמן שהוא שוכב על בטנו, לצחוק ולהפנות את הראש שלו למקור הצליל.
  • בגיל 5 עד 6 חודשים – העולל מסוגל להסתובב לכיוונים או להעביר צעצוע או כל חפץ אחר מיד אחת לשנייה, לזחול או להגיב בצורה שונה לאנשים בלתי מוכרים.
  • בגיל 7 עד 9 חודשים – התינוק זוחל, מרים את רגליו ויכול להגיע עמן עד לפיו, יושב זקף גב. נוסף על כך, התינוק יכול להתיישב בכוחות עצמו.
  • בגיל 9 עד 12 חודשים – יכול להרים את עצמו לעמידה, להגיד מילה אחת, להגיב לגירויים ופקודות פשוטות או לחקות קולות של אחרים.
  • בגיל שנה – בגיל זה התינוק יכול ללכת לבד כאשר הוא נאחז בחפצים שמסביב, להגיד כ-2 מילים ולהצביע על חפצים המוכרים. לו.

עוד דברים שכדאי לדעת על שלבי ההתפתחות

על פי רוב, גופו של התינוק פועל לפי שלבי ההתפתחות שלו, והוא לא יעבור לשלב הבא עד שהוא ישלים את השלב הנוכחי. שנית, קצב ההתפתחות בין שלב אחד למשנהו אינו זהה. לעתים יתקשה התינוק בשלב אחד בעוד ששלב אחר יהיה קל עבורו. ולבסוף, ככל שעובר הזמן והתינוק גדל ומתפתח תנועותיו הופכות למדויקות יותר ולמגושמות פחות.

עוד בנושא :
צור קשר
שאלות? התייעצות?
צור קשר

פנו אלי בשאלות והתייעצות:



קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני