קושי בשכיבה על הבטן

קושי בשכיבה על הבטן

אחת המשימות ההתפתחותיות הראשונות שאנחנו מצפים לראות את התינוק שלנו מבצע היא שכיבה נינוחה על הבטן, והרמת הראש. אבל, הרבה תינוקות מתקשים בפעולה הפשוטה והטבעית הזאת…

אחת הסיבות הרווחות לקושי, הוא החשש ממוות בעריסה, בגללו אנחנו מניחים את התינוקות לישון רק על הגב- פעולה שמכסה כמעט את כל שעות היום שלהם בחודשים הראשונים. השכיבה הממושכת על הגב לא רק מונעת את השכיבה על הבטן, היא גם גורמת לזקיפה חזקה של שרירי הגב, באופן שגורם לחוסר נינוחות בשכיבה על הבטן.

מה אפשר לעשות?

קודם כל להבין, שלתינוקות המראים קושי בשכיבה על הבטן, פשוט לא נוח. רוב הסיכויים שבית החזה שלהם נוקשה, ומאוד זקוף, ולכן גם אם "נכריח" אותם לשכב על הבטן, מה שנרוויח זה הרבה בכי, חוסר נינוחות, וגם התפתחות 'אנטי'. אם ניתן לתינוק לבכות בשכיבה על הבטן אפילו רק לכמה דקות, בפעם הבאה שנניח אותו על הבטן הוא יתחיל לבכות אפילו מהר יותר.

אז מה כן?

נשתמש בדבר הכי טבעי שניחנו בו- היכולת לגעת. תחשבו שיש לכם שריר תפוס בגב. מה תנסו לעשות בכל הזדמנות- לגעת, לעסות, למתוח, ולהזמין תור למעסה מקצועי.ת שיעזור לכם להשתחרר מהמתח המיותר שהצטבר לכם בגוף. אצל תינוקות הכל הרבה יותר פשוט, כל מגע של דמות אוהבת הוא מגע שעוזר להפיג מתח שרירי וחרדות. געו בתינוק שלכם במגע עמוק ובטוח. מגע עמוק שיגיע למקומות המוחזקים, ויעזור לשחרר את המתח המיותר. אפשר לטפוח, לשפשף למעוך בעדינות את בית החזה, תוך כדי שיר, קשר עין ומשחק. רק אחרי כמה דקות טובות כאלה, גלגלו את התינוק לשכיבה על הבטן, לאט ובעדינות, וכשהוא שוכב על הבטן תמשיכו לגעת באותו מגע בטוח ואוהב. תראו שמפעם לפעם השכיבה על הבטן קלה יותר, והוא מסכים להישאר שם עוד כמה דקות.

רוב ההתפתחות מתרחשת כשהתינוקות שוכבים על הבטן, ברגע שהתינוק שלכם ירגיש בנוח, ויתחיל לחקור את הסביבה שלו בשכיבה על הבטן, הוא יגלה עולם חדש, ויעדיף את השכיבה על הבטן

כמובן שתמיד אפשר לבוא לאבחן את המקור לקושי, ולטפל בצורה מדויקת, אבל הייתי מתחילה עם המגע העמוק, הוא עושה קסמים 🙂

עוד בנושא :
צור קשר
שאלות? התייעצות?
צור קשר

פנו אלי בשאלות והתייעצות:



קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני