שלבי התפתחות התינוק

תינוק חדש נולד הוא תמיד שמחה למשפחה, אך עם הלידה נוצר גם החשש. זהו הרגע שבו הורים צעירים עומדים במבחן ההורות שלהם. עליהם להבין דברים רבים לגבי התפתחות העולל הקטן – מהם שלבי התפתחות התינוק, כל כמה זמן צריך לקחת אותו לרופא לבדיקה שגרתית ועוד. למרבה המזל, ורד הופמן היא בעלת התשובות לשאלות אלה ואחרות, ומעבירה מגוון רחב של סדנאות בקרב ההורים: סדנאות אמהות ותינוקות, סדנאות על פי שלב התפתחותי, ייעוץ לאחר הלידה ועוד.

מהם שלבי התפתחות התינוק לפי החודשים

כדי לדעת אם העולל מתפתח בקצב המתאים לגילו, חשוב לשים לב לשלבי ההתפתחות שלו. אלה כמה מבין השלבים החשובים ביותר כמומלץ להכיר:

  • מגיל אפס עד שלושה חודשים – ההתפתחות היא בעיקר מוטורית. השרירים הבלתי מפותחים של התינוק גורמים בשלב זה להתכווצויות מרובות אשר מתבטאות בהזזת הידיים בלתי רצונית אל הפנים. בשלב מתקדם יותר, החל מגיל חודשיים, התינוק מסוגל להגיב יותר אל סביבתו ומשיג שליטה על תנועות גופו והוא מזיז את ראשו בקלות רבה יותר. כמו כן, בשלב זה ההתפתחות היא גם חושית. בשבועות שלאחר הלידה התינוק מסוגל לראות למרחק של עד 20 סנטימטרים, והוא רגיש יותר לצבעים כמו שחור, לבן ואדום.
  • בין שלושה לשישה חודשים – התינוק מזיז את ידיו בקלות רבה יותר בתיאום עם עיניו. נוסף על כך, התינוק מתהפך מהבטן אל הגב וההיפך, מזיז את רגליו ומתחיל לשחק בצעצועים.
  • בין חצי שנה לשנה – התינוק מצוי בפעולה מתמדת, מחוץ לשעות השינה שלו, כמובן. בגיל שבעה חודשים תבקע השן הראשונה של התינוק, לאחר חודש נוסף הוא יזחל על הבטן, בגיל 9 חודשים יתחיל התינוק להתיישב ובגיל 10 חודשים יכול התינוק לעמוד על רגליו תוך שהוא נעזר בחפצים.

עוקבים אחר ההתפתחות

היום ידע הוא כוח, בייחוד כאשר מדובר בהתפתחות התינוק. הכרת שלבי התפתחות התינוק מסייעת להורים להיות ערניים כלפי כל בעיה אשר עלולה להתעורר, בעיה שבעקבותיה יהיה צורך לפנות לרופא. מומלץ לקרוא על התפתחות התינוק באתר האינטרנט ולהשתתף בסדנאות הורות. כך תוכלו להיערך לכל מצב ולהבטיח את בריאותו של ילדכם.

עוד בנושא :
צור קשר
שאלות? התייעצות?
צור קשר

פנו אלי בשאלות והתייעצות:



קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני