מתהפכים בכיף שיכון ותיקים 21.6.18

שיעור 7
לא להאמין. בשבוע הבא מפגש אחרון… המגשים עברו בצ'יק… ואיתם החודשיים האחרונים. מדהים איך הזמן טס.
היום המשכנו לעסוק בנושא של זחילת הגחון, כדי להכין את הקטנטנים לשלב החשוב הזה.

רוטציה על הבטן
התחלנו בחזרה על התרגיל משבוע שעבר. התינוקות שוכבים על הבטן, ואנחנו מכופפות את הרגל לכיוון הבטן (ברך על הרצפה), וע"י כך מייצרות העברת משקל ליד הנגדית. מיש עדיין לא מתהפך מהבטן אל הגב- יכולה להישאר כאן, להגדיל את הרוטציה עד להעברת משקל גדולה ושכיבה על הצד, ומשם להמשיך את ההתהפכות עד הגב. 
עכשיו אנחנו חוזרות על הרוטציה ומעמיקות אותה- כאילו מקרבות את הברך לתוך מפרק הירך (בעדינות כמובן) אנחנו רואות את הרוטציה גדלה, וגם העברת המשקל גדלה.
עכשיו, אנחנו מניחות את כף היד שלנו כקונטרה לכף הרגל שלהם, ומחכות לדחיפה.

סיבוב סביב ציר
עם צעצוע קשור למטפחת או חיתול בד, אנחנו עומדות מאחוריהם כשהם שוכבים על הבטן, מראות את הצעצוע מול הפנים, ולאט מתחילות להעביר אותו לצד הגוף ואחורה. הם צריכים להישען על המרפק ולדחוף את עצמם, וע"י כך להסתובב סביב צירם
 
דחיפת רצפה
כדי לחדד את יכולת השימוש בכף הרגל חזרנו לשכיבה על הגב.
העמדנו את כפות הרגליים קרוב לטוסיק, והצמדנו אותן לרצפה. כדאי לחכות במקום הזה כמה דקות, לראות אם מתחילה דחיפה ספונטנית: הם דוחפים את הרצפה ותוך כדי זה מתקדמים אחורנית על הגב.
מי שלא דוחף, אפשר ביד אחת להחזיק את שתי כפות הרגליים ועם השנייה לעשות העברות משקל לכיוון כפות הרגליים תוך אחיזה בברכיים. זה מחדד להם את הפעולה שהם צריכים לעשות.
 
עידוד לזחילת גחון
אחרי כל ההכנה הזאת, זה הזמן לממש את הזחילה. חוזרים לנקודת המוצא של התרגיל הראשון: שכיבה על הבטן, ומכופפים רגל אחת ליצירת רוטציה. חשוב שהתינוקות ישענו על המרפק הנגדי. אם הם פותחים את היד הצידה, כדאי להחזיק שם עם יד אחת. אנחנו נותנות עם כף היד לשנו קונטרה לכף הרגל, ומציגות צעצוע ליד של אותה רגל מכופפת. ושם פשוט לחכות, יש גירוי מקדימה, היד והרגל ממוקמות במקום הנכון, ורק צריך שהם ירצו להגיע לצעצוע וידחפו עם הרגל את היד שלנו.
 
תהליך מזרנים
למי שיש עוד ילדים- מאוד מומלץ לשחק עם האחים הגדולים- אפשר לעשות להם, וגם שהם יעזרו לכם לעשות לקטנטנים.
מניחים את התינוקות במרכז המזרן, מקביל לחלק הצר שלו. סוגרים את קצות המזרן ואוחזים בהם היטב. קצת משחקים קוקו, אם המזרן לא כבד אפשר להרים מעט מהרצפה ולנדנד קלות- ליידד אותם עם המזרן שלא יבהלו. יחד עם שיר, מגלגלים לשכיבה על הצד ונשארים שם קצת. המזרון שומר על הידיים בקו האמצע ומלמד התהפכות מהגב לבטן דרך העברת משקל ולא דרך הקשתה. אפשר לגלגל גם ממש עד לבטן ואז לחזור לגב. לשים לב שהידיים בקו האמצע כשאני מגלגלת מהבטן לגב.
 
חצי כוכב
סידרנו את הפופים כמו כוכב בחדר, אחזנו בתינוקות בבית החזה עם הפנים החוצה, והתחלנו להוריד אותם לכיוון הפופים לאט, מדמים את שלב הזחל: הראש נמוך מהאגן. נשיקה לפוף וחזרה למעלה. חזרנו על זה כמה פעמים.
בשלב שני, רצינו לעורר את רפלקס הבלימה, ספרנו עד 3 והורדנו את התינוקות בצורה חדה עם הראש לכיוון הפוף. מי שהרפלקס כבר קיים אצלו הושיט ידיים במהירות לפוף, מי שלא- כדאי להמשיך ולגרות.
 
שיהיה המשך שבוע נפלא, וסופשבוע מקסים
נתראה בשבוע הבא למפגש סיום מרגש 🙂
עוד בנושא :
צור קשר
שאלות? התייעצות?
צור קשר

פנו אלי בשאלות והתייעצות:



קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני