מתהפכים בכיף. שיכון וותיקים 8.11.18

שיעור 6

היי בנות. היום היה לנו שיעור בהרכב חסר. נאחל הרבה בריאות לכל החולים… winter is coming  😉 

גרירה על מזרנים

בכדי לתת להם את התחושה של התקדמות במרחב על הגחון, ותפיסת עומק, הנחנו אותם על מזרנים קטנים, ועם מוזיקה גררנו אותם בחדר בתחילה על הבטן, אח"כ הוספנו קצת העברות משקל, ולבסוף על הגב

גרירה על הרצפה

הנחנו את התינוקות בשכיבה על הבטן והתחלקנו לזוגות. כל פעם הורה משך אליו תינוק: פעם אחת מהשכמות בתנועת התקדמות קדימה, ופעם אחת מהאגן אחורה בתנועה לאחור. התרגיל בעצם נותן לתינוקות לחוש את התנועה על הגחון, את ההבנה שכשאני זז אני מתקרב לחפץ או האדם שנצא מולי, וכך בונה את תפישת העומק.

דחיפת רצפה
כדי לחדד את יכולת השימוש בכף הרגל חזרנו לשכיבה על הגב.
העמדנו את כפות הרגליים קרוב לטוסיק, והצמדנו אותן לרצפה. כדאי לחכות במקום הזה כמה דקות, לראות אם מתחילה דחיפה ספונטנית: הם דוחפים את הרצפה ותוך כדי זה מתקדמים אחורנית על הגב.
מי שלא דוחף, אפשר ביד אחת להחזיק את שתי כפות הרגליים ועם השנייה לעשות העברות משקל לכיוון כפות הרגליים תוך אחיזה בברכיים. זה מחדד להם את הפעולה שהם צריכים לעשות.
 

סיבוב סביב ציר

בשכיבה על הבטן, עם צעצוע, גירינו את התינוקות לסיבוב מאורגן סביב ציר. כזה בו התינוק נשען על המרפק, ונעזר ברגל הנגדית כדי לגרור את עצמו על הגחון בתנועה המזכירה מחוגה. הגירוי המדוייק לתנועה הוא הצגה של הצעצוע מלפנים ליצירת עניין, ואז מתחילים לאט להעביר את הצעצוע הצידה וקרוב מאוד לגוף, ליצירת התנועה הנכונה.

חצי כוכב

סידרנו את הפופים כמו כוכב בחדר, אחזנו בתינוקות בבית החזה עם הפנים החוצה, והתחלנו להוריד אותם לכיוון הפופים לאט, מדמים את שלב הזחל: הראש נמוך מהאגן. נשיקה לפוף וחזרה למעלה. חזרנו על זה כמה פעמים.
בשבוע הבא נחזור על התרגיל עם תוספת  😀
 
תהליך פופים
השכבנו את התינוקות מעורסלים בתוך הפופים, והרמנו את הפופים עלכדור פיזיו- להניח את הפוף עליו, ולהשתמש בו כדי לייצר תנועה של התינוק בתוך הפוף: קדימה אחורה, נדנודים, סיבובים והקפצות עדינות.
המטרה של החזרה למנח של ערסול נתמך בתוך הפוף, היא לחזור לבסיס של יכולת התנועה: הכפיפה. בכפיפה בתוך הפוף, התינוק נתמך לחלוטין, לא צריך להפעיל אף שריר, זה מאפשר לגוף לנוח, המנח גם מייצר התרכזות פנימה (מעולה לכל מי שמאוד סקרן ואנחנו רוצים ללמד אותו להרגע ולהרפות), הידיים לומדות לבוא באופן טבעי לקו האמצע, שרירי הגב מתארכים (מה שיעזור לי בהמשך להרים טוב יותר את הראש בשכיבה על הבטן), ויש נינוחות בכל הגוף.
כל מה שנשאר זה רק למצוא מי שיערסל אותנו ככה  😎 
 
שיהיה סופשבוע חורפי ונפלא!!
ורד
עוד בנושא :
צור קשר
שאלות? התייעצות?
צור קשר

פנו אלי בשאלות והתייעצות:



קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני