מתהפכים בכיף. כפר אז"ר 7.2.18

שיעור 4

היי בנות, היום היה השיעור הרביעי שלנו…
חצי סדנה כבר מאחורינו 🙂

פטישים בכל המנחים
כשהתינוקות שוכבים על הגב, נטפח עליהם בכל הגוף- בית חזה, ידיים, רגליים. נגלגל אותם אל הצד, וגם שם ניתן מגע עמוק עם הפטישים. אפשר לטפוח, או למעוך קצת עם הפטיש. נמשיך כשהם על הבטן ואח"כ נגלגל אותם לשכיבה על הצד השני. זה משחק נחמד לפני שרוצים לתרגל איתם משהו על הבטן- הם מקבלים תחושה עמוקה של כל חלקי גופם, ואז קל להם להשתמש בגוף לצורך תנועה. 
 
גלגול ג'ודו
בשכיבה על הבטן, אנחנו יושבות מאחוריהם. מכניסים יד ימין שלנו, מתחת ליד ימין שלהם, ואוחזים באזור הזרוע השמאלית העליונה והשכמה. שורש כף היד נוגע בבית החזה. היד הפנויה שלנו אוחזת ברגל הנגדית, באיזור הברך.
לאט לאט מתחילים לגרור את הכתף לכיוון בית החזה, עד להעברת משקל, הנחת הראש ושכיבה על הצד, תוך כדי כיפוף הרגל ךכיוון הבטן, מבלי להרים את הברך מהרצפה.
לעשות לשני הצדדים לאט אפשר ממש עם היד שלנו לגעת בבית החזה ולגרות אותו לכפיפה. החלק המשמעותי פה הוא לימוד הכפיפה, הנחת הראש מתוך הכפיפה, והתהפכות מאורגנת מהבטן אל הגב. 
גלגול ג'ודו הוא תרגיל שמאוד עוזר לייצר תנועה מאורגנת, ולאזן בין הכפיפה והזקיפה בשכיבה על הבטן. נחזור אליו בהמשך הסדנה, כשנתחיל לדבר על זחילת הגחון.
 
הוצאת חיוכים+מעבר לגדר

תהליך בהקשר של תקשורת, משולב בתנועה. כל אחת פנתה לתינוק אחר, לא שלה, ותקשרה איתו על מנת להוציא חיוך, ואז לקחה אותו אליה. המעבר מיד ליד נעשה מעל גדר דמיונית בינינו, כשבסופה נתנו תחושת נפילה. אחרי שכל אמא החזיקה תינוק לא שלה, רקדנו איתם ועשינו את ה"לונה פארק" מה שחשוב לי להגיד- מומלץ מאוד לחשוף את התינוקות לפנים חדשות, לאפשר לאנשים "זרים" (זר יכול להיות גם דוד או דודה, אם הם לא מתראים על בסיס קבוע) לתקשר ולהצחיק אותם, לא חייב להיות מגע מעורב. זאת על מנת למנוע מקרה של חרדת זרים, ולהרגיל אותם לדמויות נוספות, לתת להם לחוות גירויים של אנשים אחרים- כל אחד מחזיק קצת שונה, מריח שונה וכו' וזה מאוד מאתגר ומעניין את מערכת החושים של התינוקות.

רצפה מלאכותית
המטרה היא שהתינוקות יכירו את כף הרגל, וידעו להשתמש בה בצורה פונקציונאלית. בשביל התהליך צריך עטיפה של דיסק, או כל משטח קטן וקשיח.
אפשר לעשות על הרצפה בשכיבה על הגב, או כשהם שוכבים מעורסלים בפוף.
מתחילים בהנחת "הרצפה", על כך הרגל, כשביד השניה אנחנו תומכים מתחת לברך. מייצרים התנגדות קלה בין הרגל והרצפה וממתינים- יכול להיות שהם ידחפו. לחזור על זה כמה פעמים.  אח"כ עם הרצפה, מניעים את כף הרגל לכיוון 'פלקס'- עד איפה שהם נותנים, ולא בכוח. לחכות לרגע של הרפייה ואז להניע את הרגל. אח"כ מניחים את הרצפה על גב כף הרגל ומניעים אות ל'פוינט'. אח"כ מניחים את הרצפה על צד כף הרגל ו"מניעים לצדדים.
לאחר מכן, עם הצד של הדיסק מייצרים קשר בין העקב לבהונות לכל בוהן בנפרד.
עכשיו עם הפינה של ה"רצפה" נוגעים ברגל מתחת לברך עד לקצות הבהונות ועוברים על כל האזור. שימו לב כמה רפלקסים מתחילים לפעול, ולפעמים זה גם מדגדג להם.
מניחים את ה"רצפה", ועם היד שלנו, נותנים מגע עמוק לכף הרגל. ממש ממוללים כל בוהן בנפרד, לתת להם תחושה, ואח"כ גם מדגישים את המרווחים בין בוהן לבוהן.
לבסוף כדאי לחזור על הפעולה הראשונה שעשינו ולבדוק את הדחיפה- האם יש שינוי במהירות התגובה, האם דוחפים יותר או פחות…
 
ניפגש כרגיל בשבוע הבא 🙂
שיהיה המשך שבוע מקסים!!!
 
עוד בנושא :
צור קשר
שאלות? התייעצות?
צור קשר

פנו אלי בשאלות והתייעצות:



קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני