זוחלים ונהנים. רמת שקמה. 25.6.28

שיעור 2

היי בנות, 
היום נפגשנו בפעם השניה, ונברך את המצטרפות החדשות 🙂

רוטציה על הגחון

התחלנו את השיעור עם חזרה מהשיעור הקודם: רוטציה בשכיבה על הבטן. דרך כיפוף של הברכיים (כל פעם ברך אחת) לכיוון הבטן, אנחנו מייצרות רוטציה (תנועה יחסית של פלג גוף אחד ביחס לשני). 
מי שעדיין לא מתהפך בחופשיות מהבטן אל הגב, אפשר להמשיך את התנועה ממש עד להנחת ראש על הצד, ומשם אל הגב, וישר לחזור את הבטן ולעשות לצד השני.
מי שכבר מתהפך, נשאיר את הרגל במצב בכופף, ונעמיק את הרוטציה ע"י קירוב של הברך לתוך מפרק הירך- למי שגמיש במפרק, כדאי לשים ממש לב שהתנועה של הרגל אכן מייצרת תנועה של רוטציה.
עכשיו, נניח צעצוע ממש בקצה יכולת ההושטה של היד (באותו צד של הרגל המכופפת) ועם היד שלנו ניתן קונטרה לכף הרגל ונחכה לדחיפה. 

צעצוע קשור לחוט

צעצוע קשור למטפחת (או פשוט לחיתול בד). שוב התינוקות על הבטן, אנחנו מאחוריהם בעמידה. מציגים בפניהם את הצעצוע, וכשיש עניין מתחילים להזיז את הצעצוע הצידה, קרוב לגוף. הם אמורים להעביר משקל על מנת לשחרר את היד ולאחוז בצעצוע, לעשות רוטציה, ולהתחיל להסתובב סביב צירם. הסיבה לכך שאנחנו עושים את זה עם צעצוע קשור לחוט ולא בעצמינו היא כדי למקד את תשומת הלב בצעצוע, ואז הם לא מזדקפים מידי לעברנו ויכולים לעשות העברת משקל נכונה יותר.

תנועה בפוף

הנחנו את התינוקת לשכב בפוף, מקביל לצד הצר שלו.
תפסנו את הפוף משני צידיו, והרמנו אותו באוויר כך שהוא נשען על הירכיים שלנו.
התחלנו בתנועה מצד לצד "נד נד", והוספנו מעט תנועה למעלה ולמטה ע"י כיפוף ויישור הרגליים שלנו.
הנחנו את הפוף על הרצפה, פתחנו אותו, וסגרנו על התינוקות כמו נקניקייה בלחמניה (או צדפה אם תרצו:) ). 
עכשיו, סגרנו את הפוף, וגלגלנו אותו יחד איתם עד לשכיבה על הצד. הרעיון הוא לתת להם תחושת מגע עמוק בכל המנחים גם בערסול וגם על הצד, כדי לעורר את חלקי הגוף השונים למודעות ולתנועה.

העברות משקל על הכדור

הנחנו את התינוקות בשכיבה על הבטן על כדורי פיזיו, ומיקמנו את הידיים ב"זמן מרפקים".
אחזנו באיזור האגן והתחלנו להניע אותם קדימה ואחורה. משם עברנו לתנועה איטית בסיבובים ("סובב וסובב ועצור").
עכשיו, הנחנו את היד שלנו צמודה לצד הגוף שלהם, אוחזת בזרוע וצמודה עד לאגן, והיטינו את הכדור הצידה. את היד השניה שיחררנו ורק שמרנו שלא יתהפכו. חיכינו לתגובה של רפלקס שיווי משקל: יישור הראש לקו האמצע, כפיפה צידית וכיפוף הרגל הנגדית. מי שלא עושה את זה עדיין, עזרנו לו עם ביסים קטנים ונשיקות בצד הגוף.
עכשיו עברנו לשכיבה על הגב על הכדור. התחלנו קרוב אלינו, וכמנח השכיבה כזה שהראש גבוה משאר הגוף (ליידד אותם עם המקום החדש, שלא יבהלו). לאט ובעדינות התחלנו להניע את הכדור קדימה ואחורה. המשכנו את התנועה באופן הבא: כשהכדור מתרחק אנחנו מאפשרות להם להגיע לפשיטה מלאה. כשהכדור מתקרב אלינו, אנחנו מרימות את האגן באוויר עד שרק הגב העליון נשען על הכדור, והם בעצם נמצאים במנח של כפיפה. ככה עברנו לאט מכפיפה לזקיפה מלאה כמה פעמים. הרעיון הוא שוב לחזור לכפיפה (שלפעמים נאבדת לנו) כדי לאזן את הזקיפה ולאפר רפרטואר תנועתי מגוון יותר. 

תנועה במרחב

התחלנו בחזרה על ה"לונה פארק": עשינו עצירות בכל מיני מנחים, הוצאנו את הראש מקו האמצע, הסתובבנו, וחווינו הרבה יציאות משיווי משקל, תוך כדי צחוק וכיף.
המשכנו במשחק של תנועה ועצירות. שמנו מוסיקה ורקדנו עם התינוקות על הידיים. מידי פעם עצרנו את המוסיקה "עצור" חיכינו כמה שניות, ספרנו עד 3 וחזרנו לרקוד. היה מעניין לראות את התגובות השונות של התינוקות בזמן ה"פריז": צחוק, שוק, בכי…

ריכוז צלילים

סיימנו את המפגש בריכוז צלילים. תהליך שקשור ליכולת קשב וריכוז.
בעזרת כלי נגינה, נותנים כל פעם גירוי אחר: צליל שונה, עוצמה שונה, מקצב שונה, תוך יצירת הפסקות בין גירוי לגירוי.
מדהים לראות כמה קשב נוצר בכזה סוג תקשורת אצל התינוקות. לעומת הריכוז הזה, ברגע שסיימנו והתחלנו שוב לדבר הם חזרו לפעלתנות הרגילה 🙂

שיהיה המשך שבוע מקסים.
ניפגש בשבוע הבא

 

עוד בנושא :
צור קשר
שאלות? התייעצות?
צור קשר

פנו אלי בשאלות והתייעצות:



קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני