איזה כיף לי לעמוד 2. שיכון וותיקים 5.8.18

שיעור 8 ואחרון…

לא להאמין, הסדנה הזאת עברה ממש ממש מהר, והגענו לסוף.
היה לי ממש לתענוג להכיר אתכן ואת הילדים המקסימים שלכן. להשתולל יחד כל שבוע, לאתגר, לתמוך, לעודד…
אני רוצה להודות לכולכן על ההשקעה וההתמדה משבוע לשבוע, לא מובן מאיליו בכלל!!
תודה על שנתתן לי את הבמה, להדריך וללמד, להעביר לכן מניסיוני ומהידע שלי. תודה ! 

אני מאחלת לכל אחד הרבה הצלחה בהמשך הדרך, שתמשיכו לגדל אותם בנחת, בהנאה, ועם הרבה סיפוק. מקווה שעוד ניפגש בילדים הבאים 

בריכת כדורים

את רוב השיעור העברנו סביב בריכת הכדורים. קצת נתנו להם להשתולל ולהינות, ואז עברנו החוצה למעברים לעמידה, דרך ישיבת כובסת, עם הישענות על הבריכה.

איפון לפוף

כדי לעבור בכיף אל מחוץ הבריכה, הנפנו את התינוקות על הכתף שלנו, והורדנו אותם בגלגול לתוך הפופים על הגב.
עכשיו תפסנו ברגליים, והפכנו אותם לשכיבה על הבטן (כמו עטלפים) ונתנו להם לרדת לבד מהפוף

מעבר עצמאי לעמידה

בעזרת צעצוע שקשור למטפחת, עודדנו אותם לעבור לעמידה דרך ישיבת כובסת.
אוחזים את התינוקות בירכיים ומשעינים אותם על הגוף שלנו (כמו בערסול קדמי). מניחים את כפות הרגליים שלהם על הרצפה, ומטים את המשקל שלהם קדימה כך שהם ממש יושבים, ומשקל גופם מעל הרגליים. מרשרשים בחפץ (צריך לתלות אותו, או שיהיה שם עוד מישהו לעזור) ומחכים שהם ידחפו עם הרגליים עד לעמידה עצמאית.

גירוי להליכה עם חפץ ביד

דיברנו האבה בסדנה על החשיבות שמרכז הכובד ימוקם מעל לכפות הרגליים, ולא שעון קדימה על חפץ. עדיין, הרבה ילדים שכבר עומדים הרבה זמן חוששים לעזוב את החפצים ולהתחיל ללכת. 
אפשר לעשות משחק נחמד עם חפץ: נותנים להם להחזיק חפץ בעמידה. משהו מספיק גדול, שגם אתם תוכלו להחזיק אותו. מעודדים אותם להחזיק בשתי הידיים, או לשחרר יד אחת, וקוראים להם להתקדם אלינו, כשהם מחזיקים רק בחפץ, ואנחנו עוזרים להם לייצב את עצמם דרך החפץ. באופן הזה, שיווי המשקל עדיין בידיים שלהם, אבל עצם ההחזקה של החפץ נותנת להם מספיק ביטחון להתחיל ללכת. 

ועוד כמה דגשים שלי להמשך הדרך:
 
מלא מלא מגע
הדבר שהכי הייתי רוצה שיישאר לכן ממני, ותקחו אותו לכל קשר (אימהי, זוגי, חברי) שיהיה לכן בעתיד, הוא שלמגע יש יכולות קסם. הוא יקרב לבבות מרוחקים, הוא יעצים מילים, הוא ייתן ביטחון, ירגיע כאב פיזי ורגשי, יעזור להפחית מתחים, וייצור אינטימיות. במהלך הסדנה נחשפנו להמון סוגי מגע: עמוק, קליל, טפיחות, שפשופים, דגדוגים, ליטופים, מרקמים שונים, ועוד ועוד. כשיש קושי, לדוגמה התינוק לא נינוח, עייף, לא מבינים מה הוא רוצה, לפעמים פשוט לשבת על הרצפה ולהקפיץ את האגן, לטפוח על בית החזה יעשה קסם. יחזיר אותנו ואותו לכאן ועכשיו, ומשם נוכל לתת מענה לקושי.
 
תנועה תנועה תנועה
לא היה שיעור אחד שלא רקדנו עם הקטנים על הידיים, בהמון וריאציות שונות ומשונות. חוויית ה תנועה היא קריטית להתפתחות תקינה. כשהם קטנטנים זה מרגיע, מחזיר לרחם, אח"כ מתפתחים רפלקסים של שיווי משקל, איזון הגוף לקו האמצע, בהמשך התינוקות לומדים לשלוט בתנועה ובהעברות המשקל, והיום הוספנו אלמנט חדש של רפלקס בלימה. רפלקס חשוב ביותר השומר על הראש ומרכז הגוף במקרים של נפילה. מי שזוכרת, דיברתי הרבה מאוד על תנועה גם בהקשר של תחושת ביטחון, התמודדות עם שינויים (במרחב ובנפש), התמודדות עם נפילה ואיבוד שליטה – עניינים עמוקים מאוד, שיושבים על הבסיס המוטורי – רגשי של יכולת התינוק להרגיש בטוח בחויית התנועה
אז… שימו מוסיקה ופשוט תרקדו איתם. תיפלו יחד ולבד, תעבירו משקל ובעיקר תהנו 🙂
 
מאחלת לכולכן המון הצלחה בהמשך הדרך, 
אני כמובן אעדכן אם תיפתח סדנת ההמשך שתעסוק בהליכה, ובתכנים נוספים הקשורים לגיל שנה + 🙂
ואם לא יסתדר, ניפגש בילד הבא…
חיבוק גדול
ורד
עוד בנושא :
צור קשר
שאלות? התייעצות?
צור קשר

פנו אלי בשאלות והתייעצות:



קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני