שיעור 7
ואוו.. שיעור 7, כבר תכף מסיימים את הסדנה. לא להאמין איך הזמן טס, וכמה כולם גדלו בזמן הזה
תהליך קשר עין – יד – אחיזה
משכיבים את התינוקות על הגב. קצת מזמוזים של התחלה, ואז מתחילים
לוקחים צעצוע קטן ומציגים להם בקו האמצע. כשרואים שהם מושיטים ידיים, מרחיקים את הצעצוע לכיוון גב כף היד. אנחנו רוצים לראות שהם עושים תנועה של חצי סיבוב של כף היד, כמו נפנוף לשלום של מלכת אנגליה זוהי תנועה חשובה הקשורה ליכולות של מוטוריקה עדינה
חצי גלגול ג'ודו
מי שכבר מתהפך ולקראת זחילה, אנחנו מכניסות את היד שלנו מתחת לבית החזה שלהם ואוחזות בזרוע ובמרפק, וכמו בגלגול רגיל
תחילות לקרב את המרפק לכיוון בית החזה, אבל הפעם משאירות אותם במרכז, על הבטן. ככה אנחנו מלמדות העברת משקל קטנה בשליטה. עכשיו עם היד הפנויה שלנו מכופפות את הרגל הנגדית ונותנות קונטרה לכף הרגל לדחיפה- כמו בתרגיל לעידוד זחילת גחון. זה יוצר את הקישור בין האלכסונים בצורה מדוייקת
תינוקות מוסיקליים
עשינו כמו משחק הכיסאות עם התינוקות. מאוד חשוב לקראת השלבים הבאים "ליידד" אותם עם מצבים של נפילה, איבוד שיווי משקל, ובכלל תנועות פתאומיות ולא מתוכננות שקורות המון בשלב ההתפתחותי הזה באופן טבעי- התגלגלות מהשטיח לרצפה הקרה, ניסיון לזחילה ונפילה על הפנים, זחילה מעבר למשהו ואז נפילה… ככל שתחושת הנפילה תהיה מוכרת, כשהיא תקרה, גם אם הם יקבלו מכה, זה לא יגרום להם להפסיק לנסות. מאוד חשוב!! אם תינוק מנסה לזחול ונבהל ממה שקורה לו, הוא לא ינסה את זה שוב. בנוסף, חשוב להבין שככל שהתינוק חווה נפילה במקום של בהלה רפלקס הבלימה לא יכול להיכנס לפעולה, ולכן שלב הזחילה על 6, המעבר לישיבה, וכמובן ההליכה עלולים להתעכב.
הנחנו פופים במרכז החדר, ורקדנו סביבם. כל פעם שהמוסיקה נעצרה, החזקנו את התינוקות במצב אופקי מעל הפוף הפנוי והפלנו אותם לתוך הפוף. הפוף רך ומקבל את הצורה של הגוף, והם לא מקבלים מכה, אלא רק תחושה של נפילה.
חצי כוכב
בשלב שני, רצינו לעורר את רפלקס הבלימה, ספרנו עד 3 והורדנו את התינוקות בצורה חדה עם הראש לכיוון הפוף. מי שהרפלקס כבר קיים אצלו הושיט ידיים במהירות לפוף, מי שלא- כדאי להמשיך ולגרות.
ורד