קטנטנים ונהנים. כפר אז"ר 8.7.18

שיעור 4

היי בנות,

היום היה השיעור הרביעי שלנו. לא להאמין חצי סדנה כבר מאחורינו. הזמן פשוט טס…

התעוררות בוקר

כמו בכל שיעור התחלנו בשכיבה על הגב, עם הרבה מגע מרגיע שמטרתו להוריד מתח שרירי מיותר מאזור בית החזה, ולאפשר תנועתיות של האזור שמקלה את השכיבה על הבטן.
היום עשינו את זה בעזרת פטישי משחק. הפטיש מאפשר מגע קצת שונה מהמגע שאנחנו מעניקות עם הידיים שלנו, ובכך חושף את התינוקות למגוון רחב יותר של גירויים. התחלנו מטפיחות בבית החזה, הכתפיים, צידי הגוף, האגן הידיים והרגליים. הוספנו גם הקפצות קטנות של האגן (בים בם בם…), ודרך שכיבה על הצדדים הגענו אל הבטן

שיפור הרמת הראש

אחד הדברים הכי חשובים, הוא לאפשר להם קצת להתמודד לבד בשכיבה על הבטן. אפילו אם זה רק לכמה שניות.
כדי לעודד את הרמת הראש, יש לנו שתי טכניקות עיקריות:
הראשונה, דרך עידוד זוקפי הגב  לעבודה. אנחנו מזהות את עמוד השדרה ע"י מישוש עם האצבעות שלנו על הגב שלהם. הכי קל לזהות אותו במרכז הגב, בקשת  של בית החזה. משם ממשיכים לגשש עד לבסיס עמוד השדרה. עכשיו, שאנחנו יודעות איפה עמוד השדרה ממוקם, אנחנו לוקחות מרחק של ס"מ מכל כיוון, ובעזרת אצבעות היד, לוחצות במגע עמוק ואיטי משני הצדדים מבסיס הגולגולת ועד לעצם הזנב. כל מגע כזה, בעצם מזכיר לשרירים שאנחנו נוגעות בהן שהם אמורים להתכווץ, ולהרים את הראש. אנחנו נראה קפיצות קטנות של הראש ככל שנתקדם למטה.
אח"כ, נעודד את השרירים שוב להזדקפות, ע"י מגע טקטילי על פני העור- אפשר גם מתחת לחולצה, עם הציפורניים נעבור על אותו מסלול מלמטה למעלה ושוב למטה. המגע צריך להיות מעורר- בין מדגדג לשורט (בעדינות כמובן) על פני העור.

דרך שנייה היא באמצעות שיטת המנופים. בעצם כשתינוק לומד לשכב על הבטן ולהרים את הראש, הוא לומד את ההתמודדות עם כוחות הקרקע: כשמקום אחד נלחץ אל הרצפה, מקום אחר בגוף מתרומם. אתן יכולות לנסות את זה בבית: שכבו על מזרון הפעילות לידם ונסו כל פעם ללחוץ חלק אחר למזרן- פעם אחת את הרגליים, את האמות, כפות הידיים, את הראש, הברכיים האגן, והיו במודעות למה שקורה בחלקים אחרים של הגוף. כשתינוק מרים את הראש בשכיבה על הבטן, החלקים הנחלצים אל הרצפה הם: האמות, כפות הידיים והאגן. לחצו כל פעם העדינות חלק אחר של הגוף שלהם אל המזרון למשך 2-3 שניות, ושימו לב לתגובה. היא יכולה להגיע ב"דיליי" קטן. 
עכשיו, כשהתינוקות שוכבים ב"זמן מרפקים" נמשוך בעדינות את הכתפיים לאחור. כל משיכה קלה כזאת עוזרת להבין את כיוון ההזדקפות ואת דחיפת הרצפה באזור המרפק

פתיחת כפות ידיים והחזקת חפץ

כשהתינוקות שוכבים מעורסלים: בפוף, ערסל, על שמיכה או אפילו עלינו. מתחילים במגע עמוק מאזור הכתף ועד לבסיס כף היד. המגע צריך להיות איטי ועמוק, לשחרר שרירים שעובדים סתם 🙂 "לוש נלוש את הבצק…"
עכשיו בעזרת צעצוע קטן שהם יכולים לאחוז – צריך להיות עם קוטר שיכול להיכנס בתוך כף היד שלהם – נעבור במגע על פני העור מאזור המרפק ועד לכף היד, נעבור על גב כף היד- זה בדרך כלל מעורר את היד לפתיחה של האצבעות. כשהאצבעות נפתחות נעביר את הצעצוע גם בין האצבעות ובתוך כף היד, עד שהיד נסגרת על הצעצוע. 
כשהצעצוע סגור בתוך כף היד, נמשיך להניע אותו לכיוון סיבוב של כף היד האוחזת, ימינה ושמאלה, למטה ולמעלה.
לעשות כמובן לשני הצדדים 🙂

זה הכל. בשבוע הבא ניפגש, באותה שעה. מזכירה לכן שיהיה יום צילומים, זה לא אמור להשפיע על מהלך השיעור, אלא רק להיות ברקע.
תודה מראש על שיתוף הפעולה
שיהיה המשך שבוע מקסים,
ורד

עוד בנושא :
צור קשר
שאלות? התייעצות?
צור קשר

פנו אלי בשאלות והתייעצות:



קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני