קטנטנים ונהנים. כפר אז"ר 29.7.18

שיעור 7

היי בנות, היום היה השיעור השביעי שלנו, ממש עוד רגע ואנחנו מסיימות…

קשר עין ומיקוד ראייה

התחלנו עם הקטנטנים שוכבים מעורסלים בתוך הפופים. אנחנו יושבות מולם (הכי נוח בישיבת ברכיים). מתקרבים אליהם, ממש עד הפנים ויוצרים קשר עין. לאט לאט מתחילים להתרחק עד לנקודה שאנחנו מרגישות שהם כבר מאבדים את יכולת המיקוד (א הקשב…) ואז חוזרים מעט חזרה, ומנסים באותו המקום לתפוס קשר עין. חוזרים על זה כמה פעמים- אפשר להתרחק ממש עד למצב שאנחנו עומדות והם עדיין בתוך הפוף על הרצפה. 
ממשיכים גם עם גירוי של הראייה לצדדים. מתחילים שוב מקרוב, בערך מרחק של 70 ס"מ, ואז מתחילים לזוז לצדדים. שימו לב שלרוב תהיה הפנייה של האישון לפני הפניית המבט. אנחנו רוצים לראות את שני הדברים מתקיימים.

קשר עין יד

עושים עם צעצוע. מציגים צעצוע מעל בית החזה כך שיוכלו לראות אותו. ומחכים לתגובה של ניסיון להושיט ידיים.
אפשר לגרות את כפות הידיים עם הצעצוע, את מרכז בית החזה ואת הפה- זה גורם להם להביא את הידיים לקו האמצע. 
מחכים לאחיזה- לא להיבהל, זה יכול לקחת כמה דקות עד שהם בכלל יראו ניסיון להושיט יד. 
מי שכבר מושיט בקלות ידיים לקו אמצע, אפשר להתחיל לאתגר: להציג את הצעצוע מעט גבוה יותר/ נמוך יותר /מעט לצדדים- כדי שההושטה תהיה מעט שונה.
אפשר להציג את הצעצוע מהצד החיצוני של כף היד, ואת הם צריכים לסובב את כף היד כדי להגיע אליו

זמן בטן+ זמן מרפקים

גלגלנו אותם אל הבטן. ועם טפיחות ומעיכות מיקמנו את הידיים במקום המאורגן כשהמרפקים ממוקמים מתחת לכתפיים. 
כל פעם שהיה להם קצת קשה, טפחנו ושרנו כדי להקל עליהם את ההתמודדות עם השכיבה על הבטן. 
אפשר לתת להם מקדימה, ממש מקרוב צעצוע, כדי להוסיף עניין, ולחזק את קשר עין – יד

הליכת ירח

בבית נעשה מול מראה. שמים מוסיקה עם מקצבי תיפוף, והולכים עם התינוק בערסול קדמי לכיוון המראה ב'הליכת ירח'. כשמגיעים קרוב בודקים האם הם יוצרים קשר עין עם הדמות שלהם (או שלנו)במראה. עושים סיבוב במקום, ובודקים האם הם מצליחים להתמקד בדמות בחזרה. עכשיו מתרחקים, ובודקים עד לאיזה מרחק הם שומרים על קשר עין עם הדמות.
חוזרים על זה כמה פעמים בכל מיני וריאציות: התקדמות איטית, התרחקות מהירה, וההפך.

מיקוד ראייה והפניית מבט עם צלילים

כשהתינוקות על הידיים, ואתן ישבתן על פופים, יצרתי צלילים עם כלי נגינה, כשכל פעם הצליל הגיע ממקום אחר, והסתכלנו האם הם מסיתים את המבט לכיוון הגירוי. בבית אפשר לעשות כשהם שוכבים על הרצפה על הבטן, או על הגב, או בשכיבה בפוף.

רצפה מלאכותית
המטרה היא שהתינוקות יכירו את כף הרגל, וידעו להשתמש בה בצורה פונקציונאלית. בשביל התהליך צריך עטיפה של דיסק, או כל משטח קטן וקשיח.
אפשר לעשות על הרצפה בשכיבה על הגב, או כשהם שוכבים מעורסלים בפוף.
מתחילים בהנחת "הרצפה", על כך הרגל, כשביד השניה אנחנו תומכים מתחת לברך. מייצרים התנגדות קלה בין הרגל והרצפה וממתינים- יכול להיות שהם ידחפו. לחזור על זה כמה פעמים.  אח"כ עם הרצפה, מניעים את כף הרגל לכיוון 'פלקס'- עד איפה שהם נותנים, ולא בכוח. לחכות לרגע של הרפייה ואז להניע את הרגל. אח"כ מניחים את הרצפה על גב כף הרגל ומניעים אות ל'פוינט'. אח"כ מניחים את הרצפה על צד כף הרגל ו"מניעים לצדדים.
לאחר מכן, עם הצד של הדיסק מייצרים קשר בין העקב לבהונות לכל בוהן בנפרד.
עכשיו עם הפינה של ה"רצפה" נוגעים ברגל מתחת לברך עד לקצות הבהונות ועוברים על כל האזור. שימו לב כמה רפלקסים מתחילים לפעול, ולפעמים זה גם מדגדג להם.
מניחים את ה"רצפה", ועם היד שלנו, נותנים מגע עמוק לכף הרגל. ממש ממוללים כל בוהן בנפרד, לתת להם תחושה, ואח"כ גם מדגישים את המרווחים בין בוהן לבוהן.
לבסוף כדאי לחזור על הפעולה הראשונה שעשינו ולבדוק את הדחיפה- האם יש שינוי במהירות התגובה, האם דוחפים יותר או פחות…
 
ניפגש כרגיל בשבוע הבא, למפגש אחרון 🙂
עוד בנושא :
צור קשר
שאלות? התייעצות?
צור קשר

פנו אלי בשאלות והתייעצות:



קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני