קטנטנים ונהנים. כפר אז"ר 1.7.18

שיעור 3

היי בנות,
היום היה השיעור השלישי שלנו, והיינו בהרכב חסר 🙁
נאחל בריאות שלמה לאח של יובל

תהליך שיפור השכיבה על הבטן

מתחילים בשכיבה על הגב, ומגע עמוק בבית החזה טפיחות, שפשופים, מעיכות. חשוב שהמגע יהיה נוכח. המטרה היא לשחרר ולהרפות את השרירים בבית החזה.
עכשיו עוברים לפלג הגוף התחתון. אוחזים בירכיים ומתחילים בהקפצות אגן- ממש לתת לאגן לפגוש את הרצפה 🙂
עכשיו ביחד אחת אוחזים בכפות הרגליים, והשנייה תומכת מתחת לאגן ומבצעים סיבובי אגן, לשני הצדדים. ולסיום- "עוצמת הרכות"- נענוע מרגיע מקצה הרגליים "אמא יקרה לי".
ההמשך- אוחזים ברגליים, רגל אחת ישרה, והשניה מכופפת לכיוון הבטן., דרך הרגל המכופפת מגלגלים את התינוק לשכיבה על הצד, כשהרגל הישרה משמשת לנו כמו ציר.
בשכיבה על הצד- טפיחות ושפשופים של השכמה, הכתפיים והיד העליונה- המטרה היא להביא את התינוק לשכיבה נינוחה על הצד כשהיד העליונה מונחת על המזרון או ליד הפנים (יד בפה זה נפלא). עכשיו חוזרים כמו שהגענו לשכיבה על הגב, ומגלגלים לצד השני וחוזרים על כל התהליך.
עכשיו, משכיבה על הצד ממשיכים את הגלגול עד לשכיבה על הבטן. בתחילה, לא מחלצים את היד שנקלעת מתחת לבית החזה, מאפשרים להם לנוע, להעביר משקל מצד לצד ולנסות בעצמם.
אם צריך, דרך כיפוף הרגל עוזרים להעביר משקל כדי לחלץ אץ היד, או שפשוט מושכים אותם מעט אחורנית.

שיפור הרמת הראש

אחרי שהגענו לבטן, אנחנו עם התינוקות. שרים, טופחים על השכמות, הכתפיים והזרועות, כדי לגרום להם להיות נינוחים יותר.
מארגנים את הידיים כך שהמרפקים נמצאים מתחת לכתפיים.
עוברים בעדינות עם האצבע שלנו על מרכז הגב, ומזהים את עמוד השדרה. עוקבים איתו עד לבסיס הגולגולת, ובעזרת שתי אצבעות, אנחנו לוחצים על השרירים, משני צידי עמוד השדרה (צריך להיות רווח של לפחות 2שני סנטימטר בין האצבעות שלנו). המגע הוא איטי ועמוק- לעורר את השרירים שצריכים לקחת חלק בפעולה.
אח"כ, עם הציפורניים שלנו על גבי העור שלהם, עוברים משני צידי עמוד השדרה- לתת מגע טקטילי מעורר, שוב כדי כאילו להזכיר לשרירים שם להתכווץ.
אח"כ על ידי משיכה עדינה של הכתפיים לאחור, נמשיך לעודד את הרמת הראש.
 
איזון הפניית הראש וסימטריה של עמוד השדרה
 
חזרנו לשכיבה על הגב.
עכשיו אנחנו אוחזות רק ברגליים, קרוב לברך. מכופפות ברך אחת לכיוון הבטן, ואת השניה מיישרות. דרך הטיה של הרגל המכופפת לצד הנגדי מייצרים לאט ובעדינות, רוטציה של עמוד השדרה עד לשכיבה על הצד, אפילו חצי בטן, וחוזרים בחזרה.
ממשיכים ישר לצד השני. חשוב לעבור כך מצדד לצד כמה פעמים ברצף, על מנת לייצר ממש תנועתיות ופיתול של עמוד השדרה.
 
שימוש במנשא
 
למדנו לקשור את המנשא ולהכניס את התינוקות למנח "בטן אל בטן", ומשם עברנו לערסול בתוך המנשא. לא כולם שיתפו פעולה, ואנחנו נחזור על התהליך בשבוע הבא 🙂
חשוב לי להדגיש את יתרונות השימוש  במנשא בד:
מנשא בד מקבל את צורת גוף התינוק (שלא כמו מנשא קשיח שהתינוק צריך להתאים את עצמו אליו) ולכן יכול לתמוך בכל גוף התינוק. רק בתמיכה מלאה מתאפשרת עזיבה של השרירים, וע"י כך שחרור של מתח שרירי מיותר (הנפוץ ביותר כמו שראינו אצל כל התינוקות, הוא מתח באזור השכמות שמפריע לתינוקות לשכב בנינוחות על הבטן ולהביא את הידיים לקו האמצע) המנשא מלמד גם את יכולת הנחת הראש שהיא חשובה גם לשלבי ההתפתחות השונים, וגם ליכולת של התינוק לשחרר ולישון… אני ארחיב על כך בהמשך
בשבוע הבא נחזור על התהליך 🙂
שיהיה המשך שבוע מהמם!!
ורד
 
עוד בנושא :
צור קשר
שאלות? התייעצות?
צור קשר

פנו אלי בשאלות והתייעצות:



קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני