מתהפכים וזוחלים. כפר אז"ר 10.10.18

שיעור 2

היי בנות, היום היה השיעור השני שלנו  😀 
כמו שהבטחתי, היתה לנו הרבה יותר עשייה, ופחות דיבורים מהשיעור הראשון
לפני שאפרט את התרגילים חשוב לי להגיד, שלחלק מהתינוקות היה קשה לשתף פעולה בשיעור. אם בגלל שהיו עייפים (ממליצה להשכיב לשנת בוקר לפני השיעור), או בגלל שהם לא רגילים שמניעים אותם כל כך הרבה ומאתגרים אותם ברמה התנועתית

שיפור השכיבה על הבטן עם פטישי משחק

התחלנו את השיעור בתהליך שעוזר להגיע מוכנים לשכיבה על הבטן בצורה הטובה ביותר, ובכלל עושים אותו על הגב 🙂
מתחילים בשכיבה על הגב, ודרך המגע מתחילים להוריד מתח מיותר מהשרירים באזור בית החזה, האגן והרגליים.
היום השתמשנו בפטישי משחק.
עם הפטישים טפחנו על אזור בית החזה, עברנו למגע עמוק עם הפטישים בירכיים, שוקיים וכפות הרגליים.
עברנו לאזור האגן, הנחנו את הפטישים בצד, והקפצנו את האגן, כשאנחנו מחבקות את הירכיים "בים בם בם"
הרמנו את הרגליים לכיוון הראש, כשיד אחת שלנו תומכת מתחת לאגן, והנענו את האגן למעלה ולמטה, ובסיבובים "סובב וסובב ועצור".
עכשיו, דרך התעכבות קצרה בשכיבה על הצד הגענו מוכנים ושמחים לשכיבה על הבטן  😆

  

העברות משקל בשכיבה על הבטן

מחזיקים את הידיים של התינוקות בזמן מרפקים, כאשר אנחנו רוכנות מעליהם. עוזרים להם להתמודד עם הקושי ע"י שירה, מימיקות וכו'.
מתחילים ממגע וטפיחות באזור הכתפיים והשכמות. מחדדים את המנח המאורגן של השכיבה על הבטן כאשר המרפקים ממוקמים מתחת לכתפיים.
כשאנחנו עדיין אוחזות באזור הכתפיים והשכמות, אנחנו מניעות אותם מצד לצד מאוד באיטיות, ובתנועה קטנה, ומוודאות שהיד הנגדית לא מתנתקת מהרצפה, אלא שנוצרת תנועה יחסית בין השכמות ובית החזה. שימו לב האם רפלקסים של שיווי משקל כבר נכנסים לפעולה- האם הרגל הנגדית מתכופפת, ונוצרת כפיפה צידית בבית החזה.
עכשיו נעביר משקל ממש עד לשכיבה על הצד, כשאנחנו משתמשות בלחי שלנו:  נצמיד את הלחי שלנו לשלהם, ולאט נעביר משקל עד לשכיבה על הצד. הם יכולים לבחור להישאר על הצד, או לחילופין להמשיך את ההתהפכות לגב, או לחזור לבטן. הכל בסדר  🙂

** מי שכבר מתהפכת!!
אנחנו עושים העברת משקל, ובמקביל עם צעצוע מגרים את היד הפנויה. מניחים את הצעצוע מעט מעבר לגבול ההשגה, ודואגים שהברך הנגדית מכופפת כדי לעודד לזחילה על הגחון.

שעון

מגלגלים את התינוקות ברצף מהגב לבטן, וממשיכים מהבטן לגב, ללא עצירות, אבל מאוד לאט.
מתחילים בשכיבה על הגב, אוחזים ברגליים כך שרגל אחת מכופפת לכיוון הבטן, והשניה ישרה, ומגלגלים לכיוון הרגל הישרה (היא משמשת לנו כמו ציר) עד לבטן . חשוב לעשות לאט, ולשים לב שהם מניחים את הראש בשכיבה על הצד לפני שאנחנו מגלגלות לבטן
מהבטן ממשיכים ישר לגב, שוב דרך העברת משקל של הרגליים. 
חשוב חשוב תמיד שומרים שהיד לא נפתחת הצידה, ושהמרפק ממוקם בדיוק מתחת לכתף כדי לגלגל אותם ולא לפגוע במפרק הכתף. עם היד השניה מכופפים את הרגל הנגדית לכיוון הבטן על הרצפה (לא להרים אותה באוויר) עד להעברת משקל ושכיבה על הצד ומשם ישר לגב. ממשיכים כך שני סיבובים לכל צד
אחרי שהתינוקות ירגישו בנוח, ויהנו מהתרגיל, נעשה אותו דבר אבל במקום להוביל אותם עד להתהפכות מלאה, ניתן להם להמשיך בעצמם את התנועה מהצד.
 
תהליך פופים
השכבנו את התינוקות מעורסלים בתוך הפופים, והרמנו את הפופים עלינו- בעצם אני אוחזת היטב משני צידי הפוף, בערך בגובה הפנים של התינוק, והחלק התחתון של הפוף מונח על הירכיים שלי, והברכיים שלי מעט מכופפות.
במקום הזה אפשר להניע את הפוף מצד לצד, או להקפיץ מעט דרך תנועה של הרגליים שלנו. שימו לב לא ליצור מתח מיותר בגב שלכן.
אפשר גם להיעזר בכדור פיזיו- להניח את הפוף עליו, ולהשתמש בו כדי לייצר תנועה של התינוק בתוך הפוף: קדימה אחורה, נדנודים, סיבובים והקפצות עדינות.
המטרה של החזרה למנח של ערסול נתמך בתוך הפוף, היא לחזור לבסיס של יכולת התנועה: הכפיפה. בכפיפה בתוך הפוף, התינוק נתמך לחלוטין, לא צריך להפעיל אף שריר, זה מאפשר לגוף לנוח, המנח גם מייצר התרכזות פנימה (מעולה לכל מי שמאוד סקרן ואנחנו רוצים ללמד אותו להרגע ולהרפות), הידיים לומדות לבוא באופן טבעי לקו האמצע, שרירי הגב מתארכים (מה שיעזור לי בהמשך להרים טוב יותר את הראש בשכיבה על הבטן), ויש נינוחות בכל הגוף.
כל מה שנשאר זה רק למצוא מי שיערסל אותנו ככה  😎 
 
שיהיה שבוע נפלא!
ורד
עוד בנושא :
צור קשר
שאלות? התייעצות?
צור קשר

פנו אלי בשאלות והתייעצות:



קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני