מתהפכים בכיף 6.7.2018

שיעור 5

היי בנות. היום נפגשנו לשיעור מספר 5. כיף לראות איך משבוע לשבוע כולם גדלים, מתחילים להתהפך, לזחול ולתקשר  🙂 

התחלנו את השיעור בשיחה על זחילת הגחון- מימושה משמעותו שכל מרכיבי התנועה שהיו צריכים להילמד עד לשלב זה אכן נלמדו. דיברנו גם על המשמעות הרגשית של הזחילה- הנפת דגל העצמאות הראשון של התינוק, ובחירה בהתרחקות מאמא.

הושטת יד

אחד המרכיבים המשמעותיים בזחילה הוא יכולת הושטת היד והתארכות של הצד.
התחלנו בשכיבה על הגב, כשאנחנו מניחות את האגן של התינוק על הרגל שלנו ליצירת כפיפה באגן (קל יותר להושיט ידיים לקו האמצע בכפיפה). התחלנו מגירוי פשוט של צעצוע לקו האמצע, וצפינו איך כל התינוקות מושיטים בקלות ידיים לצעצוע. ואז התחלנו לאתגר את הושטת היד אל מעל הראש, ולצדדים. 
משם התהפכנו אל הבטן, והושטנו את הצעצוע מלפנים. עכשיו התינוקות צריכים להעביר משקל לאחד הצדדים על מנת לנתק את היד השניה. עזרנו להם, ע"י כיפוף אחת הרגליים- המשקל עובר ליד הנגדית, ואת הצעצוע הגשנו ליד הפנויה. הקשר בין האלכסונים והתארכות הצדדים משמעותי לזחילה.

נקניקייה בלחמנייה

מניחים את התינוקות בפוף, ככה שהם שוכבים ישר ועמוק בתוך הפוף. אוחזים משני צידי הפוף וכאילו סוגרים את הפוף עליהם, כמו נקניקייה עטופה בלחמניה משני הצדדים 🙂
נשארים ככה קצת במרכז, מועכים ומשחררים
דרך גלגול של הפוף עוברים לשכיבה על הצד, גם כאן עושים שוב הרבה מגע עמוק עם הפוף, למעוך אותם קצת שיחושו היטב את כל הגוף. כמובן שחוזרים על זה גם לצד השני.

למי שכבר מתהפך, אפשר לשמור, ולתת להם לרדת לבד מהפוף אל הרצפה

תנועה במרחב + רוטציה בערסול

החזקנו את התינוקות על הידיים ורקדנו בחדר.
עצרנו ועברנו למנח הערסול. בגיל הזה יותר קשה לערסל את מי שלא רגיל, אבל דרך המוסיקה, התנועה וקשר עין אפשר להוביל לערסול עדין (לא ערסול עמוק כמו שעשינו בגיל חודשיים). החזקנו יד אחת מתחת לראש התינוק, ועם היד השנייה תמכנו מתחת לאגן. עם התנועה התחלנו להוביל את האגן לרוטציה (כאילו לקרב צד אחד של האגן לכיוון הכתף הנגדית). חשוב להחליף צדדים ולעשות גם לצד השני.
החזרה למנח של כפיפה מאפשר להוריד מתח מיותר, מאפשר התארכות של השרירים הזוקפים בגב והרפייה של הכופפים, ובכלל מאפשר איזון תנועתי של מרכז הגוף.
משם המשכנו להטיות לצדדים, כמו בשבוע שעבר, תוך שאנחנו שומרות על תנועה איטית המאפשרת לתינוקות להגיב ולרפלקסים של שיווי משקל להיכנס לפעולה.

סיימנו את השיעור עם ריכוז צלילים 

מדהים לראות איך רמת הקשב עולה, וכמה גירוי קטן מייצר הקשבה גדולה 

סיימנו את השיעור בדיון על טעימות ומעבר למוצקים בהקשר החושי, ובהקשר לישיבה

שיהיה שבוע נהדר!!

עוד בנושא :
צור קשר
שאלות? התייעצות?
צור קשר

פנו אלי בשאלות והתייעצות:



קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני