מתהפכים בכיף. שיכון ותיקים 14.6.18

שיעור 6
היי בנות, אתמול היה שיעור מספר 6. לא להאמין, נשארו רק שני שיעורים לסיום הסדנה!!
 
גריית צדדים והתארכות הצדדים
התחלנו את השיעור בשכיבה על הגב, ועם פטישי משחק טפחנו על התינוקות באיזור בית החזה, הידיים והרגליים.
דרך כיפוף אחת הרגליים גלגלנו אותם לשכיבה על הצד, ועם הפטישים טפחנו על צד הגוף, ואז גירינו את התינוקות לאחוז בפטיש עם היד העליונה. לאט לאט העלינו את הפטיש למעלה, עד למצב שהיד מושטת מעל לראש וכל הצד העליון מתארך.
למי שלא מושיט לבד את היד למעלה, מציגים את הפטיש איפה שהוא כן מגיע, ואז מגרים את גב כף היד עם הפטיש- זה גורם להם כל פעם לעשות תנועה קטנה לכיוון הגירוי, עד שמגיעים לפשיטה מלאה של היד למעלה.
כדאי גם בזמן הגירוי והושטת היד למעלה, לגעת בצד הגוף העליון- שיפשופים ומעיכות קטנות, להוריד מתח מהאזור ולעודד את ההתארכות
 
רוטציה על הבטן
הגענו לשכיבה על הבטן, ודרך טפיחות ומגע מיקמנו את המרפקים בצורה מדוייקת מתחת לכתפיים.
שלב 1- כופפנו את הברך (לא משנה עם איזה צד מתחילים), לכיוון הבטן. שימו לב לא להרים את הברך מהמזרן. אנחנו רוצים לראות שנוצרת רוטציה באגן- צד אחד מתרומם, ואילו בית החזה נשאר ממוקם במרכז. עשינו לשני הצדדים
שלב 2- חזרנו לשלב הראשון, ועכשיו בתנועה קטנה קירבנו את הברך לכיוון הבטן- להעמיק את הרוטציה. זה אמור להגדיל את התנועה ולגרום להם להישען על המרפק הנגדי. כמובן לחזור לשני הצדדים
שלב 3- שוב מכופפים את הברך באותו האופן, ועכשיו עם כף היד שלנו נותנים קונטרה לכף הרגל וממתינים לדחיפה. אם הדחיפה לא מגיעה- לא נורא, אולי הם עוד לא מוכנים. כדאי לחכות לפחות חצי דקה כדי לקבל תגובה. לעשות לשני הצדדים.
שלב 4- שוב מכופפים את הרגל, ועכשיו בזוית קטנה, מרימים מעט את הרגל כך שהלהב הפנימי של כף הרגל יגע במזרן, כדי לתת להם את התחושה המדוייקת של הדחיפה. שוב לחכות כחצי דקה ולשחרר. לחזור לשני הצדדים.
 
הוצאת חיוכים+מעבר לגדר
תהליך בהקשר של תקשורת, משולב בתנועה. כל אחת פנתה לתינוק אחר, לא שלה, ותקשרה איתו על מנת להוציא חיוך, ואז לקחה אותו אליה. המעבר מיד ליד נעשה מעל גדר דמיונית בינינו, כשבסופה נתנו תחושת נפילה. אחרי שכל אמא החזיקה תינוק לא שלה, רקדנו איתם ועשינו את ה"לונה פארק" מה שחשוב לי להגיד- מומלץ מאוד לחשוף את התינוקות לפנים חדשות, לאפשר לאנשים "זרים" (זר יכול להיות גם דוד או דודה, אם הם לא מתראים על בסיס קבוע) לתקשר ולהצחיק אותם, לא חייב להיות מגע מעורב. זאת על מנת למנוע מקרה של חרדת זרים, ולהרגיל אותם לדמויות נוספות, לתת להם לחוות גירויים של אנשים אחרים- כל אחד מחזיק קצת שונה, מריח שונה וכו' וזה מאוד מאתגר ומעניין את מערכת החושים של התינוקות.

 

פיסול תינוקות ותנועתיות מפרקים
התינוקות מעורסלים בתוך הפוף, או עלינו. אם צריך, אפשר תמיד להקפיץ מעט את הפוף או לנענע אותו מצד לצד בעזרת הרגליים שלנו
התחלנו מכף הרגל. תחילה תמכנו ואחזו את השוק, עד שמרגישים שהם משחררים ומרפים לתוך היד שלנו. עם יחד אחת ממשיכים לתמוך בשוק, ועם היד השניה "מפסלים" את כף הרגל. מתחילים בבהונות- ממש ממששים, עד לעצמות כל בוהן ובוהן. משם עוברים לכל עצמות כף הרגל. כשמגיעים לקרסול מוסיפים גם סיבוים של הקרסול ומפרק כף הרגל לשני הכיוונים, לכפיפה ופשיטה, הטיות לצדדים. ממשיכים לשוק ושוב מפסלים וחשים את  העצמות, עד לברך.
תומכים בירך עד להרפייה באופן דומה למה שעשינו מקודם, יד אחת ממשיכה לתמוך בירך, והשניה אוחזת ומחממת את הברך. שוב מתחילים דרך המגע שלנו לפסל את הברך, ממש לעצום עיניים ולדמיין את מבנה העצמות שנגלה אלינו דרך המגע. משם עושים כיפוף ויישור של הברך לכיוון האגן ויישור למטה- באופן שמשתף בתנועה גם את מפרק הירך. מכופפים את הברך ומפנים אותה החוצה ופנימה- ממש לשמן את מפרק הירך דרך התנועה של הברך, ולבסוף סיבובים עדינים ואיטיים דרך הברך של כל מפרק הירך
מכניסים ידיים מתחתם ומניעים את האגן מעלה לכיוון הבטן לכפיפה, ומטה עד לזקיפה מלאה (כמו טוסיק ברזילאי)
הידיים – מאוד דומה למה שעשינו ברגליים. תחילה אוחזים באמה, ומאפשרים ליד להרפות לתוך האחיזה שלנו. יד אחת תומכת באמה והשניה מפסלת את כל האצבעות של כף היד- אצבע אצבע, ואז את כל העצמות הקטנות בדרך. כשמגיעים לשורש כף היד, מניעים אותו לכפיפה, פשיטה, כפיפה צידית, רוטציה (תנועה דומה לנפנוף שלום של מלכת אנגליה…) ובסיבובים איטיים ועדינים.
ממשיכים במעלה היד ותומכים בזרוע. מגע מפסל של מפרק המרפק, ותנועת כיפוף ויישור של המרפק. כמו עם הברך, אפשר להניע את המרפק בכיפוף פנימה והחוצה. עולים לזרוע ומגששים במגע אחר מבנה העצמות. תומכים במפרק הכתף ובשכמה (להכניס את היד קצת מתחתם) ומתחילים להניע את היד כולה. אם הם נותנים לנסות לייצר תנועה שתתחיל בכף היד עד למעלה ומעבר לראש- עם התארכות מלאה של הצד. אם לא, אל לתמוך בזרוע ולייצר את התנועה משם כשהם מרפים ומאפשרים לנו.

זה הכל להשבוע

נתראה בשבוע הבא

שתהיה שבת שלום

ורד

עוד בנושא :
צור קשר
שאלות? התייעצות?
צור קשר

פנו אלי בשאלות והתייעצות:



קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני