מתהפכים בכיף. כפר אז"ר 9.7.18

שיעור 5

היי בנות, היום היה השיעור החמישי 🙂
היום התחלנו לדבר על זחילת גחון. נכון שהתינוקות עדיין נמצאים בשלב ההתהפכויות, חלקם עוד לא מממשים את כל כיווני ההתהפכות, אבל מלבד המשך עבודה על מרכיבי ההתהפכות, אנחנו מתחילים לעסוק במרכיבי הזחילה, וזאת כדי שעוד חודש, חודשיים כשהם יגיעו לחלון ההזדמנויות, הן יוכלו לממש את הזחילה בצורה מאורגנת 🙂

הושטת יד והתארכות הצדדים

אז בעצם, מהיום הראשון שהנחנו אותם, קטנים ועדינים באוניברסיטה, התחללנו לראות ניסיונות להושטת יד לחפץ.
היום כשהם כבר שולחים ידיים די בקלות לחפצים הנמצאים מעליהם, התחלנו לשכלל את היכולת הזאת, שתכלול מלבד תנועה של היד עצמה, גם תנועה של כל מרכז הגוף, כמו שקורה בזחילה על הגחון.
התחלנו בשכיבה על הגב, כשהאגן שלהם מונח על הרגל שלנו כדי לייצר כפיפה קלה. קל יותר להושיט ידיים במנח הזה.
התחלנו עם הצגה של צעצוע ממש מעל מרכז הגוף, וראינו איך הן מושיטים ידיים בקלות. עכשיו לקחנו את הצעצוע והעלינו אותו גבוה יותר, בקו העיניים בערך. מפתיע איך שינוי כל כך קטן הוא משמעותי בתנועה- עכשיו היה להם פחות ברור, ולקח יותר זמן להושיט את היד בצורה מאורגנת. המשכנו לגרות ולאתגר את ההושטה:
פעם אחת מעל הפנים, פעם מעט באלכסון, פעם הצידה. בכל פעם התבוננו לראות איזו יד מושטת באוטומט, ודאגנו לגרות במגע גם את היד השנייה להזכיר  לה לקחת חלק בתנועה.
המשכנו על הבטן– גלגלנו אותם לשכיבה על הבטן, וגם פה הצגנו את הצעצוע מלפנים. כאן כבר נכנס יותר העניין של הרגלי התנועה שלהם. מי שיודע בקלות להעביר משקל ולשחרר את אחת הידיים, מי שלא היה לו ברור. אפשר לעזור להם להעביר משקל לצד אחד, ע"י כיפוף הרגל הנגדית, וגירוי של היד.
אנחנו מתחילות מלהציג את הצעצוע ממש קרוב לידיים, ולאט לאט מרחיקות אותו. למי שכבר מראה סימני טרום זחילה, ודחיפה של הרגליים, אפשר להציג את הצעצוע ממש מער לגבול ההשגה של היד- ואז רק בשילוב של תנועת כל הגוף הם יצליחו להגיע.
עכשיו עברנו לשכיבה על הצד– גם פה, הצגנו את הצעצוע בהתחלה במקום הכי נוח להושטה של היד, ולאט התחלנו להרים אותו אל מעל הראש, תוך כדי שאנחנו נוגעות בצד הגוף המופנה מעלה, בתנועות עמוקות מהאגן ועד לכתף, לעודד את ההתארכות של הצד.

העברות משקל על הכדור

הנחנו את התינוקות על הבטן על הכדורים כשאנחנו על הברכיים מאחוריהם- זה חשוב כדי שתהיה לנו מקסימום שליטה על התנועה של הכדור.
התחלנו מ"נד נד" תנועה קדימה ואחורה. התנועה צריכה להיות איטית. מי שעדיין לא מיודד עם הכדור– נרכון מעליהם, לתת להם תחושת ביטחון, אם מרגישות שאפשר לשחרר אז להחזיק מעל האגן.
המשכנו בתנועה סיבובית לשני הצדדים. מאוד מאוד לאט. מי שמחזיקה באגן ועושה לאט תוכל להתחיל לראות רפלקסים של שיווי משקל נכנסים לפעולה: הראש נשאר בקו האמצע, ברך נגדית מתכופפת, וכפיפה צידית בבית החזה.
עכשיו עשינו העברות משקל. אנחנו מניחות את הידיים שלנו לצידי גוף התינוק, ומעבירות משקל דרך הכדור הצידה. משחררות את היד שבמרכז- ורק שומרות איתה שהם לא יזדקפו פתאום. עם הפנים שלנו אנחנו מגרות אותם להסתכל עלינו למרכז. אפשר לדגדג עם היד או הפה את צד הגוף- אנחנו בעצם נשארות שם רגע לאפשר למערכת שיווי המשקל להגיב .
המשכנו בשכיבה על הגב על הכדור. המטרה היא להגיע להרפייה בתוך מנח של זקיפה, כדי לאפשר לשרירים להרפות. קצת להקפיץ, קצת להניע באיטיות קדימה ואחורה. אחרי כמה דקות של שהייה על הגב, אנחנו אוחזות באגן של התינוקות, ומתחילות לגלגל את הכדור אלינו, עד ממש למצב שרק בית החזה נשאר שעון על הכדור, האגן באוויר, וכל הגב נצא בכפיפה. אנחנו חוזרות על זה כמו משחק מזקיפה מלאה לכפיפה מלאה כמה פעמים.
 
תנועה במרחב
 
התחלנו בחזרה על הלונה פארק, עם עצירה בתנוחת הנמר ומשחק עם מנח הראש ביחס לגוף: גבוה מהאגן, ונמוך מהאגן. זה מדמה את מנח הגוף בשלב ה"תולעת" כשהם מתחילים לעשות תנועות של זחילה ודוחפים עם הרגליים, וכתוצאה מכך הראש יורד נמוך מהאגן.
המשכנו עם ריקוד, כשאנחנו כל פעם משנות תנוחת אחיזה, ומידי פעם המוסיקה נעצרת ואנחנו ב"פריז". לתת להם להרגיש את המעבר בין עשייה מלאת גירויים (תנועה, מוסיקה, על הידיים…) לבין השקט שנוצר
 
נקניקייה בלחמנייה
 
מניחים את התינוקות בפוף, ככה שהם שוכבים ישר ועמוק בתוך הפוף. אוחזים משני צידי הפוף וכאילו סוגרים את הפוף עליהם, כמו נקניקייה עטופה בלחמניה משני הצדדים 🙂
נשארים ככה קצת במרכז, מועכים ומשחררים
דרך גלגול של הפוף עוברים לשכיבה על הצד, גם כאן עושים שוב הרבה מגע עמוק עם הפוף, למעוך אותם קצת שיחושו היטב את כל הגוף. כמובן שחוזרים על זה גם לצד השני.

 

ריכוז צלילים
סיימנו כמיטב המסורת בריכוז צלילים 🙂

שיהיה המשך שבוע נפלא.
מזכירה שבשבוע הבא ניפגש ביום ראשון בשעה 11:30, והשיעור יכלול צילומים של הסטודיו
ורד

עוד בנושא :
צור קשר
שאלות? התייעצות?
צור קשר

פנו אלי בשאלות והתייעצות:



קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני