מתהפכים בכיף. כפר אז"ר 25.6.18

שיעור 3

היי בנות. אתמול היה השיעור השלישי שלנו 🙂

תהליך התהפכויות מלא ויסודי

דיברנו על כך שלרוב התהפכות רצונית מהגב לבטן מתרחשת כאשר התינוק רואה משהו שהוא רוצה להגיע אליו. בתהליך הזה אנחנו מייצרות את ההקשר בין קשר העין, הפניית המבט, העברת המשקל וההתהפכות מהגב אל הבטן.
מתחילים משכיבה על הגב. מראים לתינוק חפץ במרכז, ומוודאים קשר עין. בתחילה רק נזיז את החפץ מצד לצד, לוודא שהתינוק עוקב במבט ומפנה את הראש בצורה מלאה מצד לצד. אח"כ יד אחת אוחזת בצעצוע, מראים אותו לתינוק במרכז ומטים הצידה ומוודאים שהוא שומר על קשר עין ומפנה את המבט. כשהוא מתחיל להפנות את הראש בכיוון הגירוי עם יד אחת, מכופפים את הרגל הנגדית לכיוון הבטן (אם מפנה מבט ימינה, מכופפים את רגל שמאל) ודרך הרגל מעבירים את המשקל הצידה עד לשכיבה על הצד, ומשם לבטן. לעשות לאט ובעדינות.
מחזיקים את הידיים שלהם בזמן מרפקים, כאשר אנחנו רוכנים מעליהם. עוזרים להם להתמודד עם הקושי ע"י שירה, מימיקות וכו'.
מתחילים ממגע וטפיחות באזור הכתפיים והשכמות. מחדדים את המנח המאורגן של השכיבה על הבטן כאשר המרפקים ממוקמים מתחת לכתפיים.
כשאנחנו עדיין אוחזות באזור הכתפיים והשכמות, אנחנו מניעות אותם מצד לצד מאוד באיטיות, ובתנועה קטנה, ומוודאות שהיד הנגדית לא מתנתקת מהרצפה, אלא שנוצרת תנועה יחסית בין השכמות ובית החזה. שימו לב האם רפלקסים של שיווי משקל כבר נכנסים לפעולה- האם הרגל הנגדית מתכופפת, ונוצרת כפיפה צידית בבית החזה.
עכשיו נעביר משקל ממש עד לשכיבה על הצד, כשאנחנו משתמשות בלחי שלנו:  נצמיד את הלחי שלנו לשלהם, ולאט נעביר משקל עד שהם שוכבים על הצד. הם יכולים לבחור להישאר על הצד, או לחילופין להמשיך את ההתהפכות לגב, או לחזור לבטן. הכל בסדר

שעון
מגלגלים את התינוקות ברצף מהגב לבטן, וממשיכים מהבטן לגב, ללא עצירות, אבל מאוד לאט.
מתחילים בשכיבה על הגב, אוחזים ברגליים כך שרגל אחת מכופפת לכיוון הבטן, והשניה ישרה, ומגלגלים לכיוון הרגל הישרה (היא משמשת לנו כמו ציר) על לבטן לאט!!!
מהבטן ממשיכים ישר לגב, שוב דרך העברת משקל של הרגליים. חשוב חשוב תמיד שומרים שהיד לא נפתחת הצידה, ושהמרפק ממוקם בדיוק מתחת לכתף כדי לגלגל אותם ולא לפגוע במפרק הכתף. עם היד השניה מכופפים את הרגל הנגדית לכיוון הבטן על הרצפה (לא להרים אותה באוויר) עד להעברת משקל ושכיבה על הצד ומשם ישר לגב. ממשיכים כך שני סיבובים לכל צד.
אחרי שהתינוקות ירגישו בנוח, ויהנו מהתרגיל, נעשה אותו דבר אבל במקום להוביל אותם עד להתהפכות מלאה, ניתן להם להמשיך בעצמם את התנועה מהצד.

תנועה במרחב

התחלנו בחזרה על ה"לונה פארק": עשינו עצירות בכל מיני מנחים, הוצאנו את הראש מקו האמצע, הסתובבנו, וחווינו הרבה יציאות משיווי משקל, תוך כדי צחוק וכיף.
המשכנו במשחק של תנועה ועצירות. שמנו מוסיקה ורקדנו עם התינוקות על הידיים. מידי פעם עצרנו את המוסיקה "עצור" חיכינו כמה שניות, ספרנו עד 3 וחזרנו לרקוד. היה מעניין לראות את התגובות השונות של התינוקות בזמן ה"פריז": צחוק, שוק, בכי…

ריכוז צלילים

סיימנו את המפגש בריכוז צלילים. תהליך שקשור ליכולת קשב וריכוז.
בעזרת כלי נגינה, נותנים כל פעם גירוי אחר: צליל שונה, עוצמה שונה, מקצב שונה, תוך יצירת הפסקות בין גירוי לגירוי.
מדהים לראות כמה קשב נוצר בכזה סוג תקשורת אצל התינוקות. לעומת הריכוז הזה, ברגע שסיימנו והתחלנו שוב לדבר הם חזרו לפעלתנות הרגילה 🙂

שיהיה המשך שבוע מקסים.
ניפגש בשבוע הבא

עוד בנושא :
צור קשר
שאלות? התייעצות?
צור קשר

פנו אלי בשאלות והתייעצות:



קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני