מתהפכים בכיף. כפר אז"ר 15.7.18

שיעור 6

היי בנות, היום היה השיעור השישי שלנו, וחגגנו אותו בסשן צילומים מהמם!!! תמונות בהמשך…

השלמת התהפכות

התחלנו את השיעור בתרגיל של השלמת התהפכויות. מתחילים בשכיבה על הגב, מכופפים רגל אחת לכיוון הבטן ומעבירים משקל לכיוון הרגל השנייה (אותה אנחנו מחזיקים ישרה), ומחכים שם בשכיבה על הצד. לא נותנים להם לחזור חזרה לבטן, אבל גם לא עוזרים. מחכים לתת להן להשלים את ההתהפכות לבד. הדחיפה של הרצפה עם המרפק, עוזרת לחזק את חגורת הכתפיים בדרך לזחילה על הגחון ועלייה על 6, וכמובן מחדדת את ההתהפכות. 
ממשיכים באותו האופן מהבטן לגב. שומרים את היד הנגדית בקו האמצע כדי שנוכל לגלגל, מכופפים את הרגל לכיוון הבטן כשהברך נשארת צמודה למזרן, עד להעברת משקל והנחת הראש, ושם פשוט לא נותנים להם לחזור, אלא להתגלגל עד לגב.

רוטציה על הבטן

הגענו לשכיבה על הבטן, ודרך טפיחות ומגע מיקמנו את המרפקים בצורה מדוייקת מתחת לכתפיים.
שלב 1- כופפנו את הברך (לא משנה עם איזה צד מתחילים), לכיוון הבטן. שימו לב לא להרים את הברך מהמזרן. אנחנו רוצים לראות שנוצרת רוטציה באגן- צד אחד מתרומם, ואילו בית החזה נשאר ממוקם במרכז. עשינו לשני הצדדים
שלב 2- חזרנו לשלב הראשון, ועכשיו בתנועה קטנה קירבנו את הברך לכיוון הבטן– להעמיק את הרוטציה. זה אמור להגדיל את התנועה ולגרום להם להישען על המרפק הנגדי. כמובן לחזור לשני הצדדים
שלב 3-שוב מכופפים את הרגל, ועכשיו בזוית קטנה, מרימים מעט את הרגל כך שהלהב הפנימי של כף הרגל יגע במזרן, כדי לתת להם את התחושה המדוייקת של הדחיפה. שוב לחכות כחצי דקה ולשחרר. לחזור לשני הצדדים.
שלב 4- שוב מכופפים את הברך באותו האופן, ועכשיו עם כף היד שלנו נותנים קונטרה לכף הרגל וממתינים לדחיפה. אם הדחיפה לא מגיעה- לא נורא, אולי הם עוד לא מוכנים. כדאי לחכות לפחות חצי דקה כדי לקבל תגובה. לעשות לשני הצדדים. כדאי במקביל להוסיף צעצוע מלפנים, ממש מעבר יכולת ההתארכות והושטת היד, כדי לייצר מוטיבציה לדחיפה.
גם אם בפעמים הראשונות הם לא מצליחים לדחוף, כדאי להמשיך ולחזור על התרגיל. ברגע ש"ירד האסימון" הם יבינו כיצד להתקדם קדימה.

הליכת ירח

בבית נעשה מול מראה. שמים מוסיקה עם מקצבי תיפוף, והולכים עם התינוק בערסול קדמי לכיוון המראה ב'הליכת ירח'. כשמגיעים קרוב בודקים האם הם יוצרים קשר עין עם הדמות שלהם (או שלנו)במראה. עושים סיבוב במקום, ובודקים האם הם מצליחים להתמקד בדמות בחזרה. עכשיו מתרחקים, ובודקים עד לאיזה מרחק הם שומרים על קשר עין עם הדמות.
חוזרים על זה כמה פעמים בכל מיני וריאציות: התקדמות איטית, התרחקות מהירה, וההפך.

מיקוד ראייה והפניית מבט עם צלילים

כשהתינוקות על הידיים, ואתן על הכדור יצרנו צלילים עם כלי נגינה, כשכל פעם הצליל הגיע ממקום אחר, והסתכלנו האם הם מסיתים את המבט לכיוון הגירוי. בבית אפשר לעשות כשהם שוכבים על הרצפה על הבטן, או על הגב, או בשכיבה בפוף.

תנועתיות מפרקים

התינוקות מעורסלים עלינו בתוך הפוף.

התחלנו מכף הרגל. תחילה תמכנו ואחזו את השוק, עד שמרגישים שהם משחררים ומרפים לתוך היד שלנו. עם יחד אחת ממשיכים לתמוך בשוק, ועם היד השניה עושים סיבובים של הקרסול ומפרק כף הרגל לשני הכיוונים, לכפיפה ופשיטה, הטיות לצדדים.

הברך תומכים בירך עד להרפייה באופן דומה למה שעשינו מקודם, יד אחת ממשיכה לתמוך בירך. משם עושים כיפוף ויישור של הברך לכיוון האגן ויישור למטה- באופן שמשתף בתנועה גם את מפרק הירך. מכופפים את הברך ומפנים אותה החוצה ופנימה- ממש לשמן את מפרק הירך דרך התנועה של הברך, ולבסוף סיבובים עדינים ואיטיים דרך הברך של כל מפרק הירך

האגן מכניסים ידיים מתחתם ומניעים את האגן מעלה לכיוון הבטן לכפיפה, ומטה עד לזקיפה מלאה (כמו טוסיק ברזילאי)

הידיים מאוד דומה למה שעשינו ברגליים. תחילה אוחזים באמה, ומאפשרים ליד להרפות לתוך האחיזה שלנו. יד אחת תומכת באמה והשניה מחזיקה את שורש כף היד, ומניעים אותו לכפיפה, פשיטה, כפיפה צידית, רוטציה (תנועה דומה לנפנוף שלום של מלכת אנגליה…) ובסיבובים איטיים ועדינים.

ממשיכים במעלה היד ותומכים בזרוע. ותנועת כיפוף ויישור של המרפק. כמו עם הברך, אפשר להניע את המרפק בכיפוף פנימה והחוצה, וגם למעלה.

מזכירה שבשבוע הבא אין שיעור
ניפגש בעוד שבועיים ביום שני כרגיל 🙂
שיהיו שבועיים מעולים!!
ורד

עוד בנושא :
צור קשר
שאלות? התייעצות?
צור קשר

פנו אלי בשאלות והתייעצות:



קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני