מתהפכים בכיף. ותיקים 8.10.18

שיעור 2

היי בנות. היה ממש כיף להיפגש היום שוב. היום, מלבד דיבורים והסברים, היתה לנו גם לא מעט עשייה 🙂

התעוררות
התחלנו את השיעור בשכיבה על הגב, ואמרנו בוקר טוב לכל המתוקים
התחלנו במגע עמוק לאורך הרגליים. קצת לעורר ולהוריד מתח מיותר לקראת העשייה.
אחזנו בשתי הידיים שלנו את הירכיים שלהם, והקפצנו את האגן (בים בם בם תירס חם) אח"כ הרמנו את הרגליים לכיוון הבטן, יד שנייה תומכת מתחת לאגן והנענו את האגן בסיבובים ימינה ושמאלה.
שפשופים של בית החזה (שימו לב איך מגע עמוק בבית החזה גורם לידיים לבוא לקו האמצע)
המשכנו בטפיחות על בית החזה- זה אחד המקומות עם הכי הרבה מתח שרירי (מיותר) ולכן כל כך חשוב להתחיל פרק של עשייה עם הורדת המתח דרך המגע.
 
החבילה
או- כפות ידיים אוחזות כפות רגליים

אוחזים ביד אחת בכפות הרגליים, ומביאים את הידיים כך שכל יד אוחזת רגל. משחקים ככה קצת באמצע, משחק 'קוקו', ואז מתחיל להעביר משקל מצד לצד, לאט לתת להם אפשרות להגיב "גיל גיל גול וגיל גיל גל…"


עכשיו מתחילים להפריד,  אוחזים יד ורגל של אותו צד. מלטפים קצת את גב כף היד, עד שכף היד נפתחת ואז כף היד יכולה לאחוז את כף הרגל. מגלגלים עד לצד הפנוי, ועושים 'טוק טוק' על הרצפה. נשארים קצת על הצד, טופחים על הצד במגע עמוק, וקצת מועכים בעדינות לכיוון הרצפה. חוזרים למרכז ועושים שוב לצד השני. אפשר לראות את ההבדל בין הצדדים ולגלות האם יש צד נוח יותר מהשני.


עכשיו עושים הצלבה, כף יד אוחזת בכף רגל נגדית, מגלגלים לכיוון הרגל התפוסה. שוב קצת מועכים ומקווצ'צ'ים אותם על הצד


חוזרים על כל אחד מהצדדים פעם נוספת, והפעם עוזבים את היד שלהם, ומשאירים אותם על הצד ומתבוננים לאן הם מתהפכים- לגב, לבטן או נשארים על הצד 🙂
חוזרים שוב על אותו הדבר ואז מאפשרים להם להגיע עד לבטן, ולשחרר לבד את היד הכלואה מתחת לבית החזה. אם הם לא מצליחים או שיש קושי, אפשר לעזור להם להעביר משקל: מכופפים את הרגל של היד הכלואה לכיוון הבטן, הברך נשארת על המזרן) המשקל באופן טבעי עובר ליד הנגדית, והם יכולים לשחרר את היד בעצמם. דרך נוספת היא פשוט לגרור אותם בעדינות אחורה, כך שהיד מתמקמת נכון.
*מזכירה לכל מי שיש קושי בשכיבה על הבטן, או שיש לו זקיפה גדולה בגב, מאוד ממליצה להישאר בשכיבה על הצדדים, ודרך המגע שלנו של טפיחות ושפשופים של הצד והשכמה להוביל אותם לרגיעה. הכפיפה נלמדת בצורה מאוד טובה בשכיבה על הצד. אני אדע שהתינוק שלי רגוע כשהוא מצליח להישאר בשכיבה על הצד ללא תמיכה שלי, שתי הידיים נמצאות בקדמת הגוף, והידיים מול הפה (בתוכו או עם צעצוע, הכוונה היא לגובה מיקום הידיים)
 
לונה פארק
משחק על הידיים של מעבר מהיר בין דרכי אחיזה, שמטרתו לגרות את מערכת שיווי המשקל להיכנס לפעולה, לאזן את הטונוס, לשחרר עקבות של רפלקס מורו, ולאפשר חוויה של יציאה משיווי משקל ממקום בטוח.
מזכירה את סדר הפעולות:
מכתף לכתף 4X
להצמיד יד לאוזן ולעבור לנמר
לגלגל לערסול
שוב נמר וערסול לצד השני
ערסול קדמי ו
מתקרבים אחד לשני (בבית אפשר לעשות מול מראה)
משם עברנו להטיות לצדדים. אוחזים בבית החזה של התינוקות – חשוב לשים לב שלא מחזיקים ממש בבית השחי אלא נמוך יותר, ומטים לאט לצדדים (שעה 2 ו – 10) ומחכים לתגובה של מערכת שיווי משקל לאזן את הגוף לקו האמצע. אפשר לראות את הראש נשאר במרכז, להרגיש בידיים את התנועה של בית החזה לכפיפה צידית, ולראות את הרגל הנגדית מתכופפת מעט. זוהי התגובה המלאה של הרפלקס. אם הוא עדיין לא מופיע פשוט צריך להמשיך ולגרות.
וכדי לסלק עקבות של רפלקס מורו, החזקנו את התינוקות בערסול קדמי, ספרנו עד 3 בקול, ונפלנו יחד איתם לכיוון הרצפה (כמו "סווט"). מי שלא מראה סימני בהלה או התכווצות, אפשר לעשות קצת יותר רחוק מהגוף שלנו
 
כמו שהסברתי, על מנת שהתינוקות יוכלו להתהפך בצורה מאורגנת, מערכת שיווי המשקל צריכה להיות מוכנה. לכן, אנחנו רוצים שרפלקס מורו יעזוב את מערכת העצבים.
 
מזכירה לכן שהשיעור יכול להיות מאוד מעייף עבור הקטנטנים
מאחלת לכולנו שבוע נפלא
מזכירה שמשבוע הבא נפגשות קבוע בימי חמישי בשעה 11:00
ורד
עוד בנושא :
צור קשר
שאלות? התייעצות?
צור קשר

פנו אלי בשאלות והתייעצות:



קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני