מתהפכים בכיף. ותיקים 10:00 28.6.18

שיעור 2

היי בנות, אתמול היה השיעור השני שלנו 🙂 יש לנו מצטרפות חדשות, איזה כיף:) ברוכים הבאים 
אנחנו עדיין מתעסקות בשלב ההתהפכויות, וככל שהזמן עובר והמתוקים גדלים, נתחיל לגעת גם בשלבים הבאים של הכנה לזחילה על הגחון, סיבוב סביב ציר ועוד…
התעוררות בוקר
התחלנו את השיעור בשכיבה על הגב, והרבה הרבה מגע
טפיחות ושפשופים של בית החזה
הקפצות של האגן (בים בם בם תירס חם)
סיבובי אגן
ומשם הגענו לשכיבה על הבטן
 
גלגול ג'ודו
בשכיבה על הבטן, אנחנו יושבות מאחוריהם. מכניסים יד ימין שלנו, מתחת ליד ימין שלהם, ואוחזים באזור הזרוע השמאלית העליונה והשכמה. שורש כף היד נוגע בבית החזה. מתחילים לגרור את הכתף לכיוון בית החזה, עד להעברת משקל, הנחת הראש ושכיבה על הצד. מוסיפים את היד השנייה שלנו: דורש מעט קורדינציה, אבל עם תרגול הכל אפשרי 🙂
שוב משחילים את יד ימין שלנו מתחת ליד ימין שלהם, אוחזים בזרוע הנגדית. עכשיו עם יד שמאל שלנו, אוחזים ברגל ימין שלהם, ומקרבים את יד שמאל של התינוקות לרגל ימין. בצורה הזאת הכפיפה יותר גדולה, ולכן הם מניחים בקלות את הראש בשכיבה על הצד. משם מגלגלים לגב, ומקרבים יד ורגל "טוק טוק טוק" לעשות לשני הצדדים, הדגש הוא לאט, לחכות להנחת הראש בשכיבה על הצד. אפשר ממש עם היד שלנו לגעת בבית החזה ולגרות אותו לכפיפה. החלק המשמעותי פה הוא לימוד הכפיפה, והנחת הראש מתוך הכפיפה.
 
תהליך מזרונים
למי שיש עוד ילדים- מאוד מומלץ לשחק עם האחים הגדולים- אפשר לעשות להם, וגם שהם יעזרו לכם לעשות לקטנטנים.
מניחים את התינוקות במרכז המזרון, מקביל לחלק הצר שלו. סוגרים את קצות המזרון ואוחזים בהם היטב. קצת משחקים קוקו, אם המזרון לא כבד אפשר להרים מעט מהרצפה ולנדנד קלות- ליידד אותם עם המזרון שלא יבהלו. יחד עם שיר, מגלגלים לשכיבה על הצד ונשארים שם קצת. המזרון שומר על הידיים בקו האמצע ומלמד התהפכות מהגב לבטן דרך העברת משקל ולא דרך הקשתה. אפשר לגלגל גם ממש עד לבטן ואז לחזור לגב. לשים לב שהידיים בקו האמצע כשאני מגלגלת מהבטן לגב.
 
תנועה במרחב
החזקנו את התינוקות על הידיים, ורקדנו עם מוסיקה בחדר. חזרנו על תהליך הלונה פארק, הפעם מהר יותר 🙂
מזכירה את סדר התנועות:
מעבר מכתף לכתף 4 פעמים
נמר
ערסול
ערסול קדמי
המשכנו להטיות לצדדים- אוחזים בבית החזה של התינוק, כשהפנים מופנות החוצה, לשים לב לא להחזיק בבית השחי אלא נמוך יותר כדי לאפשר להם יכולת תנועה, ומטים לאט הצידה (שעה 2 ו-10 בשעון). אנחנו רוצות להרגיש את התנועה בבית החזה שהם עושים כדי לייצב את עצמם, ובמקביל לה, כיפוף של הרגל הנגדית. גם אם זה לא קורה עדיין, עם התרגול זה יגיע- הרפלקסים צריכים להיכנס לפעולה.
משם עברנו לשמיניות- תנועה לרוחב, כאילו מציירים 8 שוכב: הראש יורד ואז עולה. הגירוי הזה למערכת שיווי המשקל משפעל אותה ומכניס אותה לפעולה, עוזר לאזן את הטונוס, ולאזן בין הצדדים. וסיימנו את התרגיל עם סופרמן למעגל: מחזיקים את התינוקות עם יד אחת לרוחב בית החזה והשניה בין הרגליים, על החיתול, והנפנו אותם מנמוך למפגש במרכז המעגל בתנוחת סופרמן. מלבד התנועה, הגירוי הזה גם משכלל את יכולת מיקוד הראייה וקשר העין- אנחנו מתרחקים ומתקרבים (נעסוק בנושא עוד בהמשך הסדנה)
 
רחצת תינוקות
את התרגיל הזה אפשר לעשות בכל מקום ובכל זמן. הפשיטו את התינוק וחשפו אותו  למגעים של טקסטורות שונות- חיתול, ספוג רחצה ואפילו ליפה (בעדינות).
שפשפו חלש וחזק , מהר ולאט. 
הרעיון הוא לחשוף את התינוק למגע על פני העור בכל חלקי גופו על מנת שיכיר את גופו, ובבוא העת ידע להשתמש בו בייצור תנועה מאורגנת.
 
זה הכל
שיהיה סופשבוע נפלא!!
נתראה בשבוע הבא
ורד
עוד בנושא :
צור קשר
שאלות? התייעצות?
צור קשר

פנו אלי בשאלות והתייעצות:



קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני