מתהפכים בכיף. וותיקים 11:00 16.7.18

שיעור 5

היי בנות, היום היה השיעור החמישי שלנו. וגם השבוע פתחנו אותו בשיח ארוך בנושא שינה, והרגלי שינה. מאחלת לכולן בהצלחה ביישום הרגלי שינה חדשים 🙂

חימום קצר והתארכות צדדים

כתמיד, התחלנו את השיעור בשכיבה על הגב, עם המון מגע, חיוכים ותשומת לב, לאפשר להם להתעורר, להיות מודעים לגופם ולהוריד מתח מיותר 🙂
הגענו לשכיבה על הצד, ונשארנו שם. עם צעצוע עודדנו אותם להושיט את היד העליונה גבוה מעל הראש, ובמקביל, עם הידיים שלנו פתחנו, והארכנו את כל הצד העליון של הגוף מהאגן ועד לכתף.

רוטציה על הבטן

הגענו לשכיבה על הבטן, ודרך טפיחות ומגע מיקמנו את המרפקים בצורה מדוייקת מתחת לכתפיים.
שלב 1- כופפנו את הברך (לא משנה עם איזה צד מתחילים), לכיוון הבטן. שימו לב לא להרים את הברך מהמזרן. אנחנו רוצים לראות שנוצרת רוטציה באגן- צד אחד מתרומם, ואילו בית החזה נשאר ממוקם במרכז. עשינו לשני הצדדים
שלב 2- חזרנו לשלב הראשון, ועכשיו בתנועה קטנה קירבנו את הברך לכיוון הבטן– להעמיק את הרוטציה. זה אמור להגדיל את התנועה ולגרום להם להישען על המרפק הנגדי. כמובן לחזור לשני הצדדים
שלב 3-שוב מכופפים את הרגל, ועכשיו בזוית קטנה, מרימים מעט את הרגל כך שהלהב הפנימי של כף הרגל יגע במזרן, כדי לתת להם את התחושה המדוייקת של הדחיפה. שוב לחכות כחצי דקה ולשחרר. לחזור לשני הצדדים.
שלב 4- שוב מכופפים את הברך באותו האופן, ועכשיו עם כף היד שלנו נותנים קונטרה לכף הרגל וממתינים לדחיפה. אם הדחיפה לא מגיעה- לא נורא, אולי הם עוד לא מוכנים. כדאי לחכות לפחות חצי דקה כדי לקבל תגובה. לעשות לשני הצדדים. כדאי במקביל להוסיף צעצוע מלפנים, ממש מעבר יכולת ההתארכות והושטת היד, כדי לייצר מוטיבציה לדחיפה.
גם אם בפעמים הראשונות הם לא מצליחים לדחוף, כדאי להמשיך ולחזור על התרגיל. ברגע ש"ירד האסימון" הם יבינו כיצד להתקדם קדימה.

סיבוב סביב ציר

בשכיבה על הבטן, עם צעצוע, גירינו את התינוקות לסיבוב מאורגן סביב ציר. כזה בו התינוק נשען על המרפק, ונעזר ברגל הנגדית כדי לגרור את עצמו על הגחון בתנועה המזכירה מחוגה. הגירוי המדוייק לתנועה הוא הצגה של הצעצוע מלפנים ליצירת עניין, ואז מתחילים לאט להעביר את הצעצוע הצידה וקרוב מאוד לגוף, ליצירת התנועה הנכונה.

הליכת ירח

בבית נעשה מול מראה. שמים מוסיקה עם מקצבי תיפוף, והולכים עם התינוק בערסול קדמי לכיוון המראה ב'הליכת ירח'. כשמגיעים קרוב בודקים האם הם יוצרים קשר עין עם הדמות שלהם (או שלנו)במראה. עושים סיבוב במקום, ובודקים האם הם מצליחים להתמקד בדמות בחזרה. עכשיו מתרחקים, ובודקים עד לאיזה מרחק הם שומרים על קשר עין עם הדמות.
חוזרים על זה כמה פעמים בכל מיני וריאציות: התקדמות איטית, התרחקות מהירה, וההפך.

מיקוד ראייה והפניית מבט עם צלילים

כשהתינוקות על הידיים, ואתן במעגל, יצרתי צלילים עם כלי נגינה, כשכל פעם הצליל הגיע ממקום אחר, והסתכלנו האם הם מסיתים את המבט לכיוון הגירוי. בבית אפשר לעשות כשהם שוכבים על הרצפה על הבטן, או על הגב, או בשכיבה בפוף.

מזכירה שבחמישי הזה אין שיעור, ניפגש בחמישי הבא, 26.7
שיהיה שבוע נפלא!!
ורד

 

עוד בנושא :
צור קשר
שאלות? התייעצות?
צור קשר

פנו אלי בשאלות והתייעצות:



קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני