זוחלים ונהנים. רמת שקמה. 9.7.18

שיעור 4

היי בנות, היום היה השיעור הרביעי שלנו, ובעצם סיימנו כבר חצי סדנה 🙂
היינו בהרכב חסר, אז היה שיעור שונה מבדרך כלל. מקווה שעד שבוע הבא כולם יבריאו, אמן.

התעוררות עם פטישים

כמו בכל שיעור, התחלנו עם הרבה מגע, לעורר את התינוקות, ולתת להם תחושה של הגוף. הפעם במקום לטפוח עם הידיים שלנו, השתמשנו בפטישי משחק. עם הפטישים אפשר לטפוח, למעוך ולשפשף, והם משמיעים צליל.
התחלנו בשכיבה על הגב, עם שיר וטפיחות על בית החזה, עברנו למעיכות עם הפטישים, והתקדמנו לכיוון האגן, גם שם טפחנו ומעכנו, לשחרר את כל המתח המיותר שאנחנו מחזיקים בשרירים.

תהליך מזרונים

מניחים את התינוקות במרכז המזרון, מקביל לחלק הצר שלו. סוגרים את קצות המזרון ואוחזים בהם היטב. קצת משחקים קוקו, אם המזרון לא כבד אפשר להרים מעט מהרצפה ולנדנד קלות- ליידד אותם עם המזרון שלא יבהלו. יחד עם שיר, מגלגלים לשכיבה על הצד ונשארים שם קצת. המזרוןשומר על הידיים בקו האמצע ומלמד התהפכות מהגב לבטן דרך העברת משקל ולא דרך הקשתה. אפשר לגלגל גם ממש עד לבטן ואז לחזור לגב. לשים לב שהידיים בקו האמצע כשאני מגלגלת מהבטן לגב.

תינוקות מוסיקליים

עשינו כמו משחק הכיסאות עם התינוקות. מאוד חשוב לקראת השלבים הבאים "ליידד" אותם עם מצבים של נפילה, איבוד שיווי משקל, ובכלל תנועות פתאומיות ולא מתוכננות שקורות המון בשלב ההתפתחותי הזה באופן טבעי- התגלגלות מהשטיח לרצפה הקרה, ניסיון לזחילה ונפילה על הפנים, זחילה מעבר למשהו ואז נפילה… ככל שתחושת הנפילה תהיה מוכרת, כשהיא תקרה, גם אם הם יקבלו מכה, זה לא יגרום להם להפסיק לנסות. מאוד חשוב!! אם תינוק מנסה לזחול ונבהל ממה שקורה לו, הוא לא ינסה את זה שוב. בנוסף, חשוב להבין שככל שהתינוק חווה נפילה במקום של בהלה רפלקס הבלימה לא יכול להיכנס לפעולה, ולכן שלב הזחילה על 6, המעבר לישיבה, וכמובן ההליכה עלולים להתעכב.
הנחנו פופים במרכז החדר, ורקדנו סביבם. כל פעם שהמוסיקה נעצרה, החזקנו את התינוקות במצב אופקי מעל הפוף הפנוי והפלנו אותם לתוך הפוף. הפוף רך ומקבל את הצורה של הגוף, והם לא מקבלים מכה, אלא רק תחושה של נפילה.

ריכוז צלילים

כמיטב המסורת, סיימנו את השיעור בריכוז צלילים. הפעם הוספנו תחושה של  מטפחת עם הצלילים שהשמענו

שיהיה המשך שבוע נפלא!, נתראה בשבוע הבא
ורד

עוד בנושא :
צור קשר
שאלות? התייעצות?
צור קשר

פנו אלי בשאלות והתייעצות:



קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני