זוחלים ונהנים. רמת שקמה 30.7.18

שיעור 6

היי בנות, היום השיעור השישי, ואיזה כיף שכולם נתנו כזאת קפיצת גדילה. עם מיה המתוקה שהתחילה לזחול, ליה שכבר מתהפכת, עומרי ורבקה שכב ממש זוחלים   🙂 

חצי גלגול ג'ודו

מי שעדיין בשלב ההתהפכויות, אז לעשות רגיל, ממש עד להנחת ראש על הצד. 
מי שכבר מתהפך ולקראת זחילה, אנחנו מכניסות את היד שלנו מתחת לבית החזה שלהם ואוחזות בזרוע ובמרפק, וכמו בגלגול רגיל
תחילות לקרב את המרפק לכיוון בית החזה, אבל הפעם משאירות אותם במרכז, על הבטן. ככה אנחנו מלמדות העברת משקל קטנה בשליטה. עכשיו עם היד הפנויה שלנו מכופפות את הרגל הנגדית ונותנות קונטרה לכף הרגל לדחיפה- כמו בתרגיל לעידוד זחילת גחון. זה יוצר את הקישור בין האלכסונים בצורה מדוייקת
 
צעצועים גדולים
צעצועים גדולים- אחלה משחק לשלב הזה – השכבנו את התינוקות על הבטן, מול צעצוע גדול. היתרון בצעצוע גדול הוא שהם לא יכולים לקחת אותו ולהתהפך איתו לגב. אז הוא "מכריח" אותם להישאר על הבטן, לייצר העברות משקל, להושיט ידיים ובעצם משכלל את השהייה על הבטן כהכנה לזחילת הגחון. 
 
רפלקס בלימה
לקראת גיל 5 חודשים מערכת שיווי משקל מתחילה להגיב לתחושת נפילה ברפלקס בלימה. זהו רפלקס חשוב ביותר שנשמר בגופנו עד הזיקנה, ושומר שלא נקבל מכה בראש 🙂 הרפלקס זקוק לגירוי מתאים על מנת להתעורר ולהיכנס לפעולה. בתחילה נראה אותו כשהושטת ידיים איטית קדימה, ובהמשך הוא מתעורר בין רגע.
נשב בישיבת ברכיים עם פישוק קל, ונניח את התינוקות בישיבה דומה בין הרגליים שלנו, כשאנחנו אוחזים בבית החזה. 
נטפח על בית החזה (כמו טרזן :-)) 
נספור עד 3 ובמהירות נוריד את התינוקות לכיוון הרצפה, כשהרגליים נשארות באותו מנח. חשוב להחזיק ככה שהראש לא יקבל מכה במקרה שרפלקס הבלימה עדיין לא מעורר. מי שכבר קצת עולה על 6, אפשר להשאיר אותם במנח הזה, ולהניע אותם קצת קדימה ואחורה לדמות את תנועת הרוקינג.
 
חצי כוכב
סידרנו את הפופים כמו כוכב בחדר, אחזנו בתינוקות בבית החזה עם הפנים החוצה, והתחלנו להוריד אותם לכיוון הפופים לאט, מדמים את שלב הזחל: הראש נמוך מהאגן. נשיקה לפוף וחזרה למעלה. חזרנו על זה כמה פעמים.
בשלב שני, רצינו לעורר את רפלקס הבלימה, ספרנו עד 3 והורדנו את התינוקות בצורה חדה עם הראש לכיוון הפוף. מי שהרפלקס כבר קיים אצלו הושיט ידיים במהירות לפוף, מי שלא- כדאי להמשיך ולגרות.
 
איכויות מגע
השכבנו את התינוקות, וחשפנו אותם לסוגים שונים של מגע ומרקמים. המטרה היא להכיר להם איכויות שונות של מגע כדי להכין אותם ליום בו יתחילו לנוע באופן עצמאי ולצאת מהגבולות המוכרים והנעימים של חיתול הבד ומזרן הפעילות, מבלי להיבהל 🙂
טיפופים עדינים עם קצות האצבעות
ליטופים עדינים ועמוקים
טפיחות עדינות ומהירות על כל הגוף
מגע עם הציפורניים לאורך הגוף
מגע עם ספוג רחצה
מגע עם נוצה- הצד המלטף, והצד הקשיח
חיתול בד מלטף מהראש ועד הרגליים
 
ניפגש כרגיל בשבוע הבא, יום שני  😛 
עוד בנושא :
צור קשר
שאלות? התייעצות?
צור קשר

פנו אלי בשאלות והתייעצות:



קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני