זוחלים ונהנים. רמת שקמה 2.7.18

שיעור 3

היי בנות. היום היה השיעור השלישי שלנו 🙂

התעוררות

כמו כל שיעור, התחלנו היום בשכיבה על הגב, והרבה הרבה מגע, לעורר את התינוקות, לתת להם תחושה של הגוף, ונינוחות.

העברות משקל בשכיבה על הבטן
מחזיקים את הידיים שלהם בזמן מרפקים, כאשר אנחנו רוכנים מעליהם. עוזרים להם להתמודד עם הקושי ע"י שירה, מימיקות וכו'.
מתחילים ממגע וטפיחות באזור הכתפיים והשכמות. מחדדים את המנח המאורגן של השכיבה על הבטן כאשר המרפקים ממוקמים מתחת לכתפיים.
כשאנחנו עדיין אוחזות באזור הכתפיים והשכמות, אנחנו מניעות אותם מצד לצד מאוד באיטיות, ובתנועה קטנה, ומוודאות שהיד הנגדית לא מתנתקת מהרצפה, אלא שנוצרת תנועה יחסית בין השכמות ובית החזה. שימו לב האם רפלקסים של שיווי משקל כבר נכנסים לפעולה- האם הרגל הנגדית מתכופפת, ונוצרת כפיפה צידית בבית החזה.
עכשיו נעביר משקל ממש עד לשכיבה על הצד, כשאנחנו משתמשות בלחי שלנו:  נצמיד את הלחי שלנו לשלהם, ולאט נעביר משקל עד שהם שוכבים על הצד. הם יכולים לבחור להישאר על הצד, או לחילופין להמשיך את ההתהפכות לגב, או לחזור לבטן. הכל בסדר.

שעון
מגלגלים את התינוקות ברצף מהגב לבטן, וממשיכים מהבטן לגב, ללא עצירות, אבל מאוד לאט.
מתחילים בשכיבה על הגב, אוחזים ברגליים כך שרגל אחת מכופפת לכיוון הבטן, והשניה ישרה, ומגלגלים לכיוון הרגל הישרה (היא משמשת לנו כמו ציר) על לבטן לאט!!!
מהבטן ממשיכים ישר לגב, שוב דרך העברת משקל של הרגליים. חשוב חשוב תמיד שומרים שהיד לא נפתחת הצידה, ושהמרפק ממוקם בדיוק מתחת לכתף כדי לגלגל אותם ולא לפגוע במפרק הכתף. עם היד השניה מכופפים את הרגל הנגדית לכיוון הבטן על הרצפה (לא להרים אותה באוויר) עד להעברת משקל ושכיבה על הצד ומשם ישר לגב. ממשיכים כך שני סיבובים לכל צד.
אחרי שהתינוקות ירגישו בנוח, ויהנו מהתרגיל, נעשה אותו דבר אבל במקום להוביל אותם עד להתהפכות מלאה, ניתן להם להמשיך בעצמם את התנועה מהצד.
 
הוצאת חיוכים+מעבר לגדר
תהליך בהקשר של תקשורת, משולב בתנועה. כל אחת פנתה לתינוק אחר, לא שלה, ותקשרה איתו על מנת להוציא חיוך, ואז לקחה אותו אליה. המעבר מיד ליד נעשה מעל גדר דמיונית בינינו, כשבסופה נתנו תחושת נפילה. אחרי שכל אמא החזיקה תינוק לא שלה, רקדנו איתם ועשינו את ה"לונה פארק" מה שחשוב לי להגיד- מומלץ מאוד לחשוף את התינוקות לפנים חדשות, לאפשר לאנשים "זרים" (זר יכול להיות גם דוד או דודה, אם הם לא מתראים על בסיס קבוע) לתקשר ולהצחיק אותם, לא חייב להיות מגע מעורב. זאת על מנת למנוע מקרה של חרדת זרים, ולהרגיל אותם לדמויות נוספות, לתת להם לחוות גירויים של אנשים אחרים- כל אחד מחזיק קצת שונה, מריח שונה וכו' וזה מאוד מאתגר ומעניין את מערכת החושים של התינוקות.
 
ריכוז צלילים
כמיטב המסורת, סיימנו עם ריכוז צלילים 🙂
אני ממש מרגישה שאני כבר יכולה למתוח יותר את זמני ההמתנה בין גירוי לגירוי, ועדיין לשמור על קשב לכל אורך ההמתנה.
 
איזה כיף!!
שיהיה המשך שבוע נפלא!!
נתראה בשבוע הבא, ואולי ביום חמישי בהפנינג של העירייה בכיכר אורדע 🙂
עוד בנושא :
צור קשר
שאלות? התייעצות?
צור קשר

פנו אלי בשאלות והתייעצות:



קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני