זוחלים ונהנים. רמת שקמה 16.7.18

שיעור 5

היי בנות. כמו תמיד היה תענוג לפגוש את כולכן, ואיזה כיף שכולם בריאים והגיעו לשיעור 🙂

השלמת התהפכויות

התחלנו את השיעור בתרגיל של השלמת התהפכויות. מתחילים בשכיבה על הגב, מכופפים רגל אחת לכיוון הבטן ומעבירים משקל לכיוון הרגל השנייה (אותה אנחנו מחזיקים ישרה), ומחכים שם בשכיבה על הצד. לא נותנים להם לחזור חזרה לבטן, אבל גם לא עוזרים. מחכים לתת להן להשלים את ההתהפכות לבד. הדחיפה של הרצפה עם המרפק, עוזרת לחזק את חגורת הכתפיים בדרך לזחילה על הגחון ועלייה על 6, וכמובן מחדדת את ההתהפכות. 
ממשיכים באותו האופן מהבטן לגב. שומרים את היד הנגדית בקו האמצע כדי שנוכל לגלגל, מכופפים את הרגל לכיוון הבטן כשהברך נשארת צמודה למזרן, עד להעברת משקל והנחת הראש, ושם פשוט לא נותנים להם לחזור, אלא להתגלגל עד לגב.

אתגרי התהפכות

דיברנו על כך, שכדי לשכלל תנועה, ולהתקדם לעבר השלב ההתפתחותי הבא, מומלץ מאוד לאתגר את התינוקות בתנועה שכבר התרגלו אליה. הנחנו אותם בתוך הפופים, ועם רעשן עודדנו אותם להתהפך בתוך הפוף. ההתהפכות בפוף הרבה יותר קשה ומסורבלת כי המשטח רך ושוקע, וצריך להשקיע הרבה יותר מאמץ בהתהפכות. בבית אפשר לגלגל שמיכה דקה ולהניח לידם ולעודד להתהפך. למי שזוחל, לתת לזחול מבעד לכריות, או הרגל שלנו.

גרירה על מזרנים

בכדי לתת להם את התחושה של התקדמות במרחב על הגחון, הנחנו אןתם על מזרונים קטנים, ועם מוזיקה גררנו אותם בחדר בתחילה על הבטן, אח"כ הוספנו קצת העברות משקל, ולבסוף על הגב!

חצי כוכב

סידרנו את הפופים כמו כוכב בחדר, אחזנו בתינוקות בבית החזה עם הפנים החוצה, והתחלנו להוריד אותם לכיוון הפופים לאט, מדמים את שלב הזחל: הראש נמוך מהאגן. נשיקה לפוף וחזרה למעלה. חזרנו על זה כמה פעמים.
בשלב שני, רצינו לעורר את רפלקס הבלימה, ספרנו עד 3 והורדנו את התינוקות בצורה חדה עם הראש לכיוון הפוף. מי שהרפלקס כבר קיים אצלו הושיט ידיים במהירות לפוף, מי שלא- כדאי להמשיך ולגרות.

הליכת ירח

בבית נעשה מול מראה. שמים מוסיקה עם מקצבי תיפוף, והולכים עם התינוק בערסול קדמי לכיוון המראה ב'הליכת ירח'. כשמגיעים קרוב בודקים האם הם יוצרים קשר עין עם הדמות שלהם (או שלנו)במראה. עושים סיבוב במקום, ובודקים האם הם מצליחים להתמקד בדמות בחזרה. עכשיו מתרחקים, ובודקים עד לאיזה מרחק הם שומרים על קשר עין עם הדמות.
חוזרים על זה כמה פעמים בכל מיני וריאציות: התקדמות איטית, התרחקות מהירה, וההפך.

מיקוד ראייה והפניית מבט עם צלילים

כשהתינוקות על הידיים, ואתן במעגל, יצרתי צלילים עם כלי נגינה, כשכל פעם הצליל הגיע ממקום אחר, והסתכלנו האם הם מסיתים את המבט לכיוון הגירוי. בבית אפשר לעשות כשהם שוכבים על הרצפה על הבטן, או על הגב, או בשכיבה בפוף.

מזכירה שבשני הבא אין שיעור,
ניפגש ביום שני בעוד שבועיים 30.7
שיהיו שבועיים מעולים!!
ורד

עוד בנושא :
צור קשר
שאלות? התייעצות?
צור קשר

פנו אלי בשאלות והתייעצות:



קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני