זוחלים ומתיישבים. שיכון וותיקים 15.11.18

שיעור 7

היי בנות. שבעה שבועות עברו ואנחנו מתקרבות לסיומה של תקופה… 
כמה הקטנטנים גדלו והשתנו, התפתחו והתבגרו בשבועות שחלפו. תענוג להגיע כל שבוע ולבלות איתם שעת איכות!!

מעבר לעמידת 6 דרך שיפוע

גירינו את התינוקות לטפס במעלה שיפוע ג'ימבורי. לא כולם הצליחו, חלק חששו, לחלק זה עוד היה קשה, והכל הכל בסדר. לא לדאוג. אני כן מאוד ממליצה כשאתן מסתובבות איתם בג'ימבורי, ואפילו בגן שעשועים לתת להם להתנסות בטיפוס על שיפוע: מגלשה יכולה לעשות את העבודה מצויין. זה מעודד את המעבר לזחילת 6, ומאתגר את הזחילה.

ישיבת שיכול על כדורים

התחלנו בכך שהושבנו את התינוקות על הכדורים, ואנחנו מאחוריהם לתמוך. חשוב שאנחנו נהיה יציבות. אני מאוד ממליצה על ישיבת ברכיים. 
אוחזים בתינוקות – כל אחד לפי הצורך שלו: מי שכבר מצליח לשבת יציב, נאחוז קרוב לאגן, ומי שעדיין לא יושב נאחוז בבית החזה. התחלנו מישיבה רגילה, שתי הרגליים קדימה, ובתנועה עדינה הנענו את הכדורים קדימה ואחורה, ומעט בסיבובים לימין ולשמאל.

עכשיו הטינו את הכדור מעט בצידה, כופפנו את הרגל של הצד המוטה (עקב מתקרב לאגן), ואת הרגל השניה כופפנו לאחור, כך שבעצם מיקמנו אותם בישיבה צידית. חזרנו למרכז, ושוב הנענו את הכדורים קדימה, אחורה ובסיבובים. לתת להם לנוח קצת ולחזור ולעשות לצד השני.
ישיבה צידית היא בעצם הדרך להגיע מעמידת שש, או משכיבה על הצד לישיבה מלאה. וכמו שכבר שמעתן אותי אומרת הרבה פעמים, המעברים הם הלמידה החשובה ביותר בדרך לעמידה ולהליכה עצמאית.

תינוקות מוסיקליים

שמנו מוזיקה בחדר ורקדנו עם התינוקות על הידיים במעגל מסביב לפופים.
בכל פעם שהמוזיקה נעצרה, החזקנו את התינוקות מעל הפופים במנח ערסול והפלנו אותם לתוך הפוף כך שהם שוכבים על הגב. 
בהתחלה מנמוך, ואח"כ בתנועה יותר גדולה. אם מישהו נבהל, אפשר להתחיל ממש מקרוב לוף, או ליפול יחד איתו בהתחלה.
תחושת הנפילה היא תחושה שמלווה את ההתפתחות. ככל שהתינוק גדל ומתחיל להתרחק מהקרקע ולנוע במרחב, הוא יחווה נפילות, ותחושת איבוד שיווי משקל. היכולת שלי להתמודד עם מצבים כאלה תלויה בעד כמה המצב הלא מוכר מפחיד אותי- והאם אני אצליח להתמודד עם הנפילה, ואולי גם המכה שקיבלתי, או שאיבוד שיווי שהמקל יהיה עבורי כל כך מטלטל ויגרום לי להימנע מתנועה בעתיד. 
זאת הסיבה שאנחנו מפילות אותם. לתת לחוויה של איבוד שיווי המשקל להיות חלק מהיום יום שלנו, ממקום בטוח ולא מסוכן, כדי שיהיו מסוגלים להתמודד איתו ב'זמן אמת'.

כדורים קטנים

השכבנו את התינוקות בפופים, ועם כדורים קטנים (של בריכת כדורים) עברנו על כל חלקי הגוף, לתת תחושה של מגע ונוכחות, קצת להוריד מתח אחרי שיעור אינטנסיבי. מצד אחד חוזרים לכפיפה בתוך הפוף, מצד שני הרבה מגע וקשר עין שעוזרים להוריד מתח. מי שעוד היה בשיא המרץ ושיחק – שמנו את הכדור בתוך החולצה ונתנו להם להתנסות להומיא אותו לבד. זה דורש גם הבנה קוגניטיבית, גם כפיפה וגם מוטוריקה עדינה  🙂 

שיהיה שבוע נפלא!!
נפגשות השבוע לשיעור סיום קצת שונה, ומאוד חווייתי

ורד

עוד בנושא :
צור קשר
שאלות? התייעצות?
צור קשר

פנו אלי בשאלות והתייעצות:



קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני