איזה כיף לי לעמוד 2. יוני 18 21.6.18

שיעור 2

היי בנות.
כיף להיפגש ולהכיר את התינוקות טוב יותר. מאחלת החלמה מהירה לכל מי שלא הרגיש טוב ולא הגיע.

היום השיעור עסק בנושא מעבר מאורגן לעמידה וירידה מעמידה. בעולם בו אנחנו חיים, רוב התינוקות נעמדים לראשונה מתוך טיפוס על חפצים או משיכה של עצמם מעלה דרך חפץ. כשמדברים על הליכה, אנחנו מדברים על נקודת מוצא של עמידה עצמאית ללא תמיכה. עמידה כזאת נלמדת כשהתינוק לומד להיעמד ממרכז החדר, ללא תמיכה ועזרים חיצוניים. אז מה עשינו בעצם?

ישיבת כובסת וגלגול (קווה קווה)

התחלנו כשאנחנו אוחזות את התינוקות ותומכות בהם בישיבת כובסת. עם מילות השיר (קווה קווה צפרדע ירוקה) אנחנו מניחות את כפות הרגליים על המשטח ומניעות אותם קדימה ואחורה- לייצר תנועתיות של כף הרגל בתוך ישיבת הכובסת. מי שכבר מכיר ויכול לדחוף עם כפות הרגליים את הרצפה ינסה להיעמד בשלב הזה. זה מצויין- תנו להם
"קפצה קפיצה"- עם הגוף שלנו מעבירות משקל קדימה עד שהתינוקות שולחים את הידיים קדימה לרפלקס בלימה. חוזרים חזרה, ושוב הטייה קדימה עד שמתעורר רפלקס הבלימה.
"קפצה קפיצה גדולה"- עוברים לאחוז בירכיים ומגלגלים את התינוקות- מרימים אותם באוויר עד למצב הפוך, מחכים שיניחו את הראש (לא להניח אם הם זוקפים את הראש אחורנית) ואז מניחים אותם על הגב בעדינות, וישר יוצרים קשר עין ומחייכים אליהם.

מעבר לעמידה דרך ישיבת כובסת ליד מדרגות

באופן דומה, התקרבנו למדרגות הג'ימבורי ומיקמנו את התינוקות בישיבת כובסת לידם. עם בועות סבון גירינו אותם להיעמד ולפוצץ את הבועה, וגם לחזור חזרה לישיבת כובסת (כשהבועה מוגשת מלמטה). לא לכולם זה היה קל, והרבה נפלו לישיבה על הטוסיק. נמשיך לתרגל את זה ולחזק את יכולת הדחיפה של כפות הרגליים.

כיוונים קרדינליים בעמידה ליד מדרגות

הנחנו את המדרגות והשיפוע במרכז החדר ונתנו לקטנים לטפס ליד המדרגות עד למצב של עמידה. בעזרת בועות סבון, גירינו אותם להושטת ידיים למעלה (כל פעם יד אחרת)- הם צריכים לנתק את היד מהתמיכה, ואח"כ הגשנו את בועת הסבון למטה, קרוב לרגליים- שוב הם צריכים לנתק את היד, ועכשיו להתכופף. הרבה מהתינוקות בשלה הזה, לא הצליחו לשלוט בכפיפה ובכיפוף הברכיים ונפלו לישיבה. ככל שנמשיך לתרגל המודעות תגבר, והשרירים יתחזקו ויהיה להם קל יותר
בהמשך שוב נתנו להם לעמוד בתמיכה ליד המדרגות והגשנו בועות סבון מהצד- עכשיו הם צריכים לעשות רוטציה (חצי סיבוב של פלג הגוף העליון) כדי להצליח לפוצץ אץ הבועה.

ירידה מעמידה

דרך שנייה היא ממרכז החדר. מעמידים את התינוקות מולנו, ואוחזים בידיים שלהם לתמיכה. מתחילים לשיר את השיר "עוגה עוגה" ותוך כדי מניעים אותם בעדינות מצד לצד. בפזמון, אנחנו חופנות את הראש שלנו בבית החזה שלהם ומגרות אותו לכפיפה. עם הובלה של התנועה לכיוון מטה- הם בתגובה צריכים להתכופף, לכופף ברכיים ולרדת לישיבת כובסת. שימו לב לעשות את התנועה קטנה כדי שהם לא יפלו לישיבה, אלא יצליחו להתכופף קצת, וישר לדחוף חזרה עם כפות הרגליים ולהיעמד.

ריקוד ונפילות

החזקנו את התינוקות על הידיים ורקדנו איתם בחדר עם פופים מסודרים מסביב. כל פעם שהמוסיקה נעצרה, ספרנו עד 3 והפלנו את התינוקות על הגב אל הפוף. המטרה היא ליידד אותם עם תחושת הנפילה, כדי שלא יבהלו כשהם נופלים באמת.

טיפוס על קיר

העמדנו שיפוע על פוף, לייצר שיפוע חזק (קיר המוות  😆 ) 
העמדנו כל פעם תינוק אחד, ללא מכנסיים, בתחתית השיפוע, ודרך צעצוע או בועות סבון גירינו אותם לטפס. הטיפוס על 6 הוא קשה כשהשיפוע גדול, וקל יותר לטפס בעמידת דב (על 4 בסיסים). מי שהגיע למעלה התגלש על הבטן חזרה לתחתית

 

שיהיה שבוע מקסים!!

ורד

עוד בנושא :
צור קשר
שאלות? התייעצות?
צור קשר

פנו אלי בשאלות והתייעצות:



קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני