איזה כיף לי לעמוד 2. וותיקים 12.7.18

שיעור 4

היי לכולם. היום היה השיעור הרביעי, חצי מהסדנה כבר מאחורינו  😯  הזמן טס….

צפוף בחדר
סידרנו את הפופים במרכז החדר והנחנו את התינוקות עליהם, ועודדנו אותם לזחול לכיוונינו. הזחילה בתוך הפוף היא קשה, גם כי זה משטח מאוד רך ולא יציב, וגם כי אין את ההתנגדות הרגילה של הרצפה. זה מאלץ אותם להתמודד יותר עם שינויים בשיווי משקל, ולשנות את הרגל התנועה כדי להצליח לזחול, ולהתהפך בתוך הפוף. זה מאוד משכלל את יכולת התנועה, השליטה בשיווי המשקל ויכולת ההתמודדות עם יציאה משיווי משקל.
אח"כ יצרנו חור בתוך מעגל הפופים והנחנו שם את כל התינוקות, ושוב אנחנו היינו מסביב עודדנו אותם למצוא דרך להגיע אלינו. כאן גם מעניין איך כל אחד בוחר להתמודד עם פתרון הבעיה- האם מנסה ללכת בין הפופים, מנסה לטפס, מתלונן ובוכה- היכולת לפתור בעיות רלוונטית גם לתינוקות, כמובן בהתאם לגיל, ויפה ומעניין לראות איך הם ניגשים לקושי ומנסים לפתור אותו.
 
משחקי קוקו
יצרנו מחסום מערימת פופים במרכז החדר, הנחנו את הכל התינוקות בצד אחד, ואנחנו בצד השני
ספרנו עד 3 ונעלמנו מאחורי הפופים, חיכינו כמה שניות, והופענו שוב בקריאת "קוקו"
מעניין לראות את כל אחד הגיב אחרת- היו מי שנבהלו כשאמא רחוקה, עוד לפני שנעלמה
היו כאלה שחיפשו את אמא אחרי שנעלמה, וניסו לטפס על הפופים כדי להגיע אלינו
היו כאלה שמצאו עניין בצד השני של הכריות, בלי להתרגש
כל אחד חווה פרידה באופן שונה,יש מי שרגיל להיפרד, יש מי שרגיל אבל זה קשה לו, יש מי שמוצא עניין בכל מקרה… 
אבל ככל שנחשוף אותם למשחקים מהסוג הזה, הביטחון שלהם בחזרה שלנו יהיה גדול יותר, וגם קביעות אובייקט מתחזקת, והם מבינים שאנחנו ממש שם, מאחורי הפוף 🙂
 
איפון לפוף
יציאה משיווי משקל שמשלבת בתוכה את הקשר הבסיסי והחשוב של הכפיפה והזקיפה. 
כשהתינוקות בישיבה, תופסים אותם מתחת לבתי השחי, ומרימים אותם על הכתף שלנו (קצת כמו שק תפוחי אדמה) ובבת אחת ומגבוה מפילים אותם לתוך הפוף (בשכיבה על הגב). יד אחת תומכת מאחורי הראש שלהם, והנייה באיזור הישבן. יוצרים ישר קשר עין, וחיוך, להוציא מהשוק הראשוני. ונותנים להם לרדת לבד מהפוף.
 
נפילות מישיבה גבוהה
הושבנו את התינוקות על גליל ג'ימבורי גבוה, כשפוף אחד נמצא מלפנים, והורה נוסף מעבר לו. נדנדנו אותם קצת קדימה ואחורה. ואז בספירה ל-3 היטינו ממש חזק קדימה, עד שהם מחליקים מהגליל וההורה השני תופס אותם. המשכנו באקסטרים, כשהפעם בספירה ל-3 פשוט מפילים אותם לפנים עד לפוף, שכמובן תופס אותם היטב מבלי לקבל מכה.  התרגיל מיועד כדי ליידד אותם עם תחושת הנפילה ואיבוד שיווי המשקל מצד אחד, כדי שלא ייבהלו, ומצד שני כדי לייצר את הקשר המאוד חשוב בין ישיבה או משחק במקום גבוה עם הנפילה הגדולה שמגיעה אח"כ. אנחנו תמיד רוצים להיות בסביבה כדי למנוע תאונות אפשריות, אבל ההבנה הבסיסית של הקשר בין הגובה למרחק הנפילה היא משהו שהם צריכים להבין, ומתוך זה לנהל את הסיכונים שהם לוקחים. אנחנו עושים את זה בתור משחק, כמובן, בכיף גדול, אבל תחושת הנפילה המשמעותית עושה את שלה.
 
מעבר לעמידה דרך ישיבת ברכיים
הושבנו את התינוקות בישיבת ברכיים ליד משטח מוגבה (כמו שולחן לדוגמה), וגירינו אותם להיעמד. יד אחת שלנו מצמידה שוק אחד לרצפה, ומחכים לעמידה. אם הם לא מצליחים להעמיד את כף הרגל השנייה, אז עושים את זה בשבילם, ונותנים להם לדחוף לבד.  רוב התינוקות רגילים לעבור לעמידה דרך משיכה עם הידיים. הרעיון של התרגיל הוא ללמד את הדחיפה הנכונה של כף הרגל שמשמשת גם למעבר לעמידה וגם להליכה. חשוב כמובן לעשות לשני הצדדים עם שתי הרגליים.
 
ריכוז צלילים
סיימנו בריכוז צלילים ארוך וטוב. מדהים לראות כמה התקדמות מתחילת הסדנה, לתינוקות שהיה להם יותר קשה לשבת כצופים מהצד. רואים שהם כבר מבינים את הכללים, יודעים שאני לא מרשה לגעת בכלי הנגינה, ומבינים כשאני אומרת לא. זאת ממש למידה לאורך זמן שאפשר להבחין בה.
באמצע עצרנו למשחק קטן. תופפתי על התוף, והזמנתי את התינוקות לקחת את המקל ולתופף. זה מכיל גם את היכולת המוטורית לתופף עם מקל כמו גם את היכולת לשחרר יד ולהתארך. התינוקות גם היו צריכים 'להישמע לכללים' ולא קיבלו את התוף ליד, והיו צריכים להחזיר אלי את המקל… לא לכולם היה קל, אבל יפה בעיניי לראות איך כשהכללים מאוד ברורים, הם מצליחים ללמוד את חוקי המשחק.
 
שיהיה סופשבוע נפלא,
מזכירה שאנחנו מתראים ביום ראשון בשעה 16:30
ורד
 
עוד בנושא :
צור קשר
שאלות? התייעצות?
צור קשר

פנו אלי בשאלות והתייעצות:



קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני