איזה כיף לי לעמוד. מאי 18 21.6.18

שיעור 4

היי בנות, מה שלומכן? אתמול היה השיעור הרביעי, וזה אומר שחצי מהסדנה כבר מאחורינו…
כיף בינתיים לראות איך הם גדלים ומתפתחים, לומדים להיעמד ולהיות יותר יציבים ומוכנים להליכה.
 
זחילה דרך מכשולים
התחלנו את השיעור בזחילה דרך מכשולים. בהתחלה בנינו מחסום משתי מנהרות ג'ימבורי, ועודדנו אותם לזחול דרכן. היה יפה לראות את הלמידה- גם מי שחשש בהתחלה להיכנס מתחת למעבר, אחרי כמה עידודים וניסיונות מוצלחים עשה זאת בשמחה.
המשכנו עם מחסום פופים. הילדים בצד אחד, אנחנו בצד השני, ועודדנו אותם לזחול אלינו דרך הפופים. זה כבר היה יותר קשה לביצוע, ולא כולם הצליחו. נמשיך לחזור על זה כדי לעודד את הביטחון שלהם בזחילה דרך משטחים לא מאוזנים.
 
איפון לפוף
יציאה משיווי משקל שמשלבת בתוכה את הקשק הבסיסי והחשוב של הכפיפה והזקיפה. 
מרימים את התינוקות על הכתף שלנו (קצת כמו שק תפוחי אדמה) ובבת אחת ומגבוה מפילים אותם לתוך הפוף (בשכיבה על הגב). יוצרים ישר קשר עין, וחיוך, להוציא מהשוק הראשוני- אם יש. עכשיו תופסים את הרגליים, ומרימים אותם באוויר כך שהראש למטה, כמו עטלף, ומניחים בשכיבה על הבטן על הפוף. נותנים להם לרדת לבד מהפוף.
 
ישיבה על משטחים מתנדנדים
הושבנו את התינוקות על גליל / חצי עיגול. התחלנו בישיבה מלאה (שתי רגליים ישרות קדימה) והתחלנו לנדנד. ההחזקה שלנו צריכה להיות לפי מידת הביטחון והיציבות שלהם. אם הם לא יציבים, אז להחזיק גבוה, בבית החזה (אבל לא לתת להם להישען עלינו) ואם הם יציבים אז אפשר להחזיק בירכיים. אחרי כמה נדנודים, מטים את המשטח לצד אחד, מכופפים קדימה את הרגל בצד הנוטה ואחורה את הרגל בצד העליון, חוזרים למרכז, ומתחילים שוב להוציא משיווי משקל ולנדנד. התרגיל מאוד עוזר בשכלול שיווי המשקל בישיבה, ושיפור המעברים לישיבה וביציאה מישיבה.
 
נפילות מישיבה גבוהה
הושבנו את התינוקות על גליל ג'ימבורי גבוה, נדנדנו אותם קצת מצד לצד, ואז היטינו ממש הצידה והפלנו אותם לתוך פוף שחיכה שם לערסל אותם. התרגיל מיועד כדי ליידד אותם עם תחושת הנפילה ואיבוד שיווי המשקל.
 
מעבר לעמידה דרך ישיבת ברכיים
הושבנו את התינוקות בישיבת ברכיים ליד משטח מוגבה (כמו שולחן לדוגמה), וגירינו אותם להיעמד. רוב התינוקות רגילים לעבור לעמידה דרך משיכה עם הידיים. כדי ללמד את הדחיפה הנכונה של כף הרגל שמשמשת גם למעבר לעמידה וגם להליכה, העמדנו רגל אחת על הרצפה, ואז הגשנו להם גירוי מלמעלה. חשוב כמובן לעשות לשני הצדדים עם שתי הרגליים.
 
פיצה מקפיצה
הנחנו את התינוקות בתוך פופים. נדנדנו מצד לצד, הקפצנו מעט ואז עשינו הקפצה ממש גדולה ששולחת אותם באוויר (בזקיפה) ומערסלת אותם חזרה בתוך הפוף
 
ריכוז צלילים
וממש בסוף, סיימנו בריכוז צלילים, להכניס קצת קשב וריכוז, והרבה שקט למערכת העצבים אחרי כל העשייה וההשתוללות 🙂
 
שיהיה סוף שבוע נפלא!
נתראה בשבוע הבא
עוד בנושא :
צור קשר
שאלות? התייעצות?
צור קשר

פנו אלי בשאלות והתייעצות:



קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני